Jak se nenechat opít jogurtem

Původně měla být rubrika „lži, výmysly a manipulace“ zejména o zpravodajství v médiích, které je (jak snad všichni víme) prolezlé všemi třemi výše zmíněnými slovy jak mrtvola červy. Jenomže čím více se přibližuju k zapnuté televizi, tím více si všímám, že vedle zpravodajství existuje ještě jeden televizní program, který by z manipulace a lží mohl skládat bakalářské zkoušky. Co bakaláře, rovnou doktorát!
Ano, jde o reklamy. Musím se přiznat, že je zbožňuju – přijdou mi totiž strašně vtipné, všechny ty ženské v růžovém, co vám vlezou až do baráku, usměvavé dokonalé matky a krávy v obýváku. Ale ještě více na nich zbožňuju to, že mohu studovat psychologii v praxi. Protože reklamy jsou tak ukázkovým příkladem manipulace, že by se na ně povinně měli dívat všichni politici, aby věděli, jk se to dělá (a nebo radši ne, zmanipulovaných blbečků máme v republice i tak dost).
Ale to už odbočuji. Dnes mě zaujal jeden článek, kde se firma Danone soudí s nespokojenými zákazníky, na které (světe div se!:D) neměly vliv všechny ty „bifidus aktireguláris“ a prostě zažívání jim ta super hyper mega extra Activia nezlepšila a nezlepšila. Jak je to možné? hřímají zástupci firmy Danone a teatrálně zvedají ruce k nebi.
„Snadno,“ odpoví jim zvrchu Bůh a olízne lžičku. „Oni si totiž, drahouškové, nepřečetli věci napsané malým písmem!“

Ano, ano. To, co je napsané malým písmem slušní lidé nečtou (jak bylo včera v Comebacku). A je to pravda. No, slušní lidé, vzhledem k tomu, jakou rychlostí to na obrazovce vždycky problikne, tak nejen ti slušní, ale i ti krátkozrací, dyslektičtí a všichni, co se brutálně nesoustředí a sedí od televize dál, než metr. Takže většina.
Ale nebyla bych to já, opice stará, zvědavá, aby mě nezajímalo, co že to tam tím malilinkatým písmem píšou. Trvalo mi to asi týden, než jsem vychytala správný úhel a načasování a pak, při asi stopadesáté reklamě na Activii, kdy už se mi z toho zeleného kelímku zvedal žaludek, pak jsem pochopila celý smysl.
Takže – reklama na Activii říká něco ve stylu, že když je ti špatně od žaludku a zlobí tě zažívání, dej si jogurt a budeš okej. Nic víc není třeba. Takže – konzumace jednoho kelímku Activie denně* pomáhá zlepšovat zažívání.
Všimli jste si prosím té hvězdičky? Všimli? Super. Na tu totiž navazuje to malinké písmo dole a přidáme-li tam tu krásně zakamuflovanou větu, dostáváme se k celému znění té kouzelné věty a to je:
Konzumace jednoho kelímku Activie denně v rámci vyvážené stravy pomáhá zlepšovat zažívání.
Tadá!!!:) No koho by to napadlo, že vyvážená strava, podpořená jogurtem, může zlepšit zažívání! Samozřejmě, ona by to totiž zlepšila i bez toho jogurtu. A dokonce i bez jogurtu v krásně zeleném kelímku, po kterém budete mít před břichem obrazovku s hula-hula tanečnicí. Vyvážená strava je totiž základem všeho zdraví, přičtěte ještě pohyb a dobrou náladu a můžete naházet do koše i Actimel na imunitu i Acti-cokoliv na všechno.
To ovšem tvůrci reklam (re = opakování, klam = prostě klam, lež, výmysl…) vědí lépe než vy nebo já. A proto to píšou malým písmem. A proto se tolik lidí nechává doslova opít jogurtem. Teď si možná říkáte – nojo, ale jestli se Danone soudí, tak určitě vytáhli to malé písmo a řekli, že lidi jsou pitomí, protože jogurt neužívali správně a hotůvka.
Omyl přátelé. „Malé písmo“ je velké tajemství, střežené generacemi manipulátorů jako oko v hlavě a o „malém písmu“ se nemluví nahlas. A tak Danone radši zaplatí zákazníkům za to, že se účinky neprokázaly, než aby vytasily „tajné“ informace o vyvážené stravě. Není to Kocourkov?:)
Je. Ale vy už to víte a já jsem byla ten, kdo prozradil ono strašlivé tajemství. Jestli mě zítra najdou utopenou v kelímku od jogurtu, víte, na kom spočívá vina:)
Za domácí úkol: jestli vás tohle téma zajímá, doporučuji takový malý experiment. Vezměte si libovolné noviny či časopis, ale nejlepší bývají časopisy pro ženy, tam je takových reklam nejvíc. Najděte si reklamu na nějaké pilulky na hubnutí, takové ty nejvíc zázračné, co slibují, že shodíte dvacet kilo za měsíc apod. Najděte si malé písmo, nebude možná ani vodorovné, ale úplně miniaturní a svislé, vypadá spíš jako rámeček nebo špína na stránce. Až ho najděte, přečtěte si co tam píšou a pak se od srdce zasmějte. Všechny ty hubnoucí zázraky spojuje totiž jedna věc „jedna pilulka denně a zhubnete 10 kilo za týden (*pokud k tomu samozřejmě budete cvičit a jíst zdravě).
dobrá máma zlej táta