Jak se nenechat opít jogurtem

Původně měla být rubrika „lži, výmysly a manipulace“ zejména o zpravodajství v médiích, které je (jak snad všichni víme) prolezlé všemi třemi výše zmíněnými slovy jak mrtvola červy. Jenomže čím více se přibližuju k zapnuté televizi, tím více si všímám, že vedle zpravodajství existuje ještě jeden televizní program, který by z manipulace a lží mohl skládat bakalářské zkoušky. Co bakaláře, rovnou doktorát!
Ano, jde o reklamy. Musím se přiznat, že je zbožňuju – přijdou mi totiž strašně vtipné, všechny ty ženské v růžovém, co vám vlezou až do baráku, usměvavé dokonalé matky a krávy v obýváku. Ale ještě více na nich zbožňuju to, že mohu studovat psychologii v praxi. Protože reklamy jsou tak ukázkovým příkladem manipulace, že by se na ně povinně měli dívat všichni politici, aby věděli, jk se to dělá (a nebo radši ne, zmanipulovaných blbečků máme v republice i tak dost).
Ale to už odbočuji. Dnes mě zaujal jeden článek, kde se firma Danone soudí s nespokojenými zákazníky, na které (světe div se!:D) neměly vliv všechny ty „bifidus aktireguláris“ a prostě zažívání jim ta super hyper mega extra Activia nezlepšila a nezlepšila. Jak je to možné? hřímají zástupci firmy Danone a teatrálně zvedají ruce k nebi.
„Snadno,“ odpoví jim zvrchu Bůh a olízne lžičku. „Oni si totiž, drahouškové, nepřečetli věci napsané malým písmem!“

Ano, ano. To, co je napsané malým písmem slušní lidé nečtou (jak bylo včera v Comebacku). A je to pravda. No, slušní lidé, vzhledem k tomu, jakou rychlostí to na obrazovce vždycky problikne, tak nejen ti slušní, ale i ti krátkozrací, dyslektičtí a všichni, co se brutálně nesoustředí a sedí od televize dál, než metr. Takže většina.
Ale nebyla bych to já, opice stará, zvědavá, aby mě nezajímalo, co že to tam tím malilinkatým písmem píšou. Trvalo mi to asi týden, než jsem vychytala správný úhel a načasování a pak, při asi stopadesáté reklamě na Activii, kdy už se mi z toho zeleného kelímku zvedal žaludek, pak jsem pochopila celý smysl.
Takže – reklama na Activii říká něco ve stylu, že když je ti špatně od žaludku a zlobí tě zažívání, dej si jogurt a budeš okej. Nic víc není třeba. Takže – konzumace jednoho kelímku Activie denně* pomáhá zlepšovat zažívání.
Všimli jste si prosím té hvězdičky? Všimli? Super. Na tu totiž navazuje to malinké písmo dole a přidáme-li tam tu krásně zakamuflovanou větu, dostáváme se k celému znění té kouzelné věty a to je:
Konzumace jednoho kelímku Activie denně v rámci vyvážené stravy pomáhá zlepšovat zažívání.
Tadá!!!:) No koho by to napadlo, že vyvážená strava, podpořená jogurtem, může zlepšit zažívání! Samozřejmě, ona by to totiž zlepšila i bez toho jogurtu. A dokonce i bez jogurtu v krásně zeleném kelímku, po kterém budete mít před břichem obrazovku s hula-hula tanečnicí. Vyvážená strava je totiž základem všeho zdraví, přičtěte ještě pohyb a dobrou náladu a můžete naházet do koše i Actimel na imunitu i Acti-cokoliv na všechno.
To ovšem tvůrci reklam (re = opakování, klam = prostě klam, lež, výmysl…) vědí lépe než vy nebo já. A proto to píšou malým písmem. A proto se tolik lidí nechává doslova opít jogurtem. Teď si možná říkáte – nojo, ale jestli se Danone soudí, tak určitě vytáhli to malé písmo a řekli, že lidi jsou pitomí, protože jogurt neužívali správně a hotůvka.
Omyl přátelé. „Malé písmo“ je velké tajemství, střežené generacemi manipulátorů jako oko v hlavě a o „malém písmu“ se nemluví nahlas. A tak Danone radši zaplatí zákazníkům za to, že se účinky neprokázaly, než aby vytasily „tajné“ informace o vyvážené stravě. Není to Kocourkov?:)
Je. Ale vy už to víte a já jsem byla ten, kdo prozradil ono strašlivé tajemství. Jestli mě zítra najdou utopenou v kelímku od jogurtu, víte, na kom spočívá vina:)
Za domácí úkol: jestli vás tohle téma zajímá, doporučuji takový malý experiment. Vezměte si libovolné noviny či časopis, ale nejlepší bývají časopisy pro ženy, tam je takových reklam nejvíc. Najděte si reklamu na nějaké pilulky na hubnutí, takové ty nejvíc zázračné, co slibují, že shodíte dvacet kilo za měsíc apod. Najděte si malé písmo, nebude možná ani vodorovné, ale úplně miniaturní a svislé, vypadá spíš jako rámeček nebo špína na stránce. Až ho najděte, přečtěte si co tam píšou a pak se od srdce zasmějte. Všechny ty hubnoucí zázraky spojuje totiž jedna věc „jedna pilulka denně a zhubnete 10 kilo za týden (*pokud k tomu samozřejmě budete cvičit a jíst zdravě).
dobrá máma zlej táta

31 komentáře “Jak se nenechat opít jogurtem

  1. Celá ta tragédie bohužel spočívá v tom, že lidé jsou příliš cokoliv dělat – ať už jde o zkoumání obalu jogurtu nebo prostě dělat nějakou aktivní činnost, která bude mít stejné účinky jako zázračný jogurt.
    Proč dělat něco složitě (i když je to mnohdy účinnější), když to jde jednoduše (ale ve výsledku je to k ničemu)?
    Ale asi je marné se nad tím rozčilovat:)

  2. Njn, když budete pěkně cvičit a házet do sebe samé vitaminy, proč ještě vyhazovat peníze za nějaké zázračné pilulky a jogurty? Moje zažívání už nespraví ani nějaká "blbá kultura" (díky bohu), proto se takovým výrobkům vyhýbám. Docela by mě zajímalo, jestli někdy někomu pomohly takové výrobky. Ať už jogurty nebo prášky či koktejly.

  3. Já reklamy sleduju, vždycky mě pobaví, některé občas pochopím až na poněkolikáté, ale to nevadí. Je to zábava.
    Třeba ta kráva Jolana v obýváku, nepřijde vám trošku malá? Jsem původem z vesnice, takže vím, že kráva je docela velká, ale no, třeba je to nějaké zakrslé plemeno:-)
    Jeden čas jsem si dokonce nějaké reklamy natáčela, abych si všechno stačila přečíst (i to prťavé písmo, které nemáte šanci přečíst při přenosu).
    Reklamám fakt nevěří, radši si všechno ověřím.
    Akorát na kočičí žrádlo mě vždycky dostanou. Můj kocourek totiž miluje Whiskas a Friskies. Tak to mu kupuji. A když je nová reklama, tak mu tu novinku běžím koupit:-)

  4. [6]:Trochu mimo téma, ale jak řekla Elysia, šmejdy potřebují reklamu. Nevím jak je to u koček, ale u psů je Friskies docela sračkovitý krmivo s přídavkem solí a takových blbin jen aby to těm psům víc chutnalo a víc toho žraly

  5. Je pravda, že většina reklam je dost… No, slušně řečeno, poněkud hloupých. Ale zase je pravda, že jogurt skutečně pomáhá se zažíváním, ovšem to činí každý, nejen ten s "bifidus actiregularis" nebo co to je 🙂

  6. Smutné je, že takovéto reklamy jsou nejkratší cestou k výdělku. A ať je pravda jakákoli, výrobce z lidí vyrazí to nejdůležitější, peníze.

    [8]: Přesně tak, v každém slušnějším zverimexu to potvrdí.

  7. mno… také by bolo dobré dodat, že pokud by někdo chtěl pomoci svému zažívání jen jogurtem, pak by ho musel deně jíst kýble… ono té kultury v 1 kelímku je dosti a žalostně málo…

  8. Konečně to někdo dokázal říct nahlas (no, spíš napsat). Mám na to naprosto stejný názor a většina reklam je ještě tak stupidních, že je to až neuvěřitelné. A ten obrázek je super, akorát že už není zrovna aktuální. Už totiž existuje kromě dobré mámy a dobrý táta..A že je nejlepší obyč bílý jogurt s grankem, to už nikoho nezajímá.

  9. Malé písmo 😀 Nj…to je snáď všade kde sa niečo extra nasľubuje 😀
    Lenže aj keby tam to malé písmo nebolo…väčšina ľudí sa nechá nachytať aj na absolútne hlúposti.

  10. Jenom bych doplnila, POZOR, SPECIÁLNĚ V DANONE JSOU NASAZENÉ CHLAMYDIE! – plus ještě jiné nebezpečné bakterie, včetně nanočástic!

  11. á, to známe, a tak to není jen u jogurtů atd., ale i třeba ústních vod -např. "zničí AŽ 99% bakterií", a to malý písmo mám nejradši u potravin – větší obsah vápníku, super zdravé apod. a pak malým písmem milión éček 😀 Na reklamy já nedám!

  12. Jogurty a všeobecně jakákoli nezdravá potravina je sice klamání lidí, ale jde to, máme totiž na výběr- prostě to nekoupíme.Horší je,když člověk jako já, už 6 let vrtá do očkování a léčby rakoviny a záver je: ohromný podvod.Léčba rakoviny dokonce 100 letý podvod. Mám i videa, kde to lékaři potrvrzují, ale pokud to začne hlásat veřejně a hlasitě, je na odstřel a to doslova.To je problém a né jogurty…i když vše souvisí se vším :-))

  13. takze k Danone este jedno zaujimave info. ta bakteria, ktora ma napomahat traveniu…. je falzifikat. totiz su dva pribuzne druhy.
    prvy mu skutocne napomaha, ale danone pouzival druhy – ten sa pestuje na ludskych fekaliach. a traveniu nepomaha, dokaze crevny system pekne naburat.preto bol v nejakej krajine zakazany, uz neviem v ktorej ale mali z toho pekny pruser.
    inak je ti najnusnejsi jogurt aky existuje, odporna umelina. fuj!

  14. Ony jsou ty reklamy opravdu kolikrát hrozně vtipný 🙂 třeba ty žvásty o těch bakteriích všude doma, strašná hrůza, vždyť tu máme děti, ještě že máme savo na záchod, savo na podlahu, savo na dřez a savo do koupelny 😀 😀 a všechny bakterie jsou pryč, můžete si užívat nezávadného sterilního domova (pokud přežijete ten puch výparů…) 🙂

  15. [9]: Pravda…každý jogurt, pokud je to jogurt má bakterie pomáhající zažívání…a pokud má v názvu JOGURT, tak to prostě jogurt je, ne nějaká sračka ve který je polovina voda a tváří se strašně extra, protože tu svoji kulturu laktobacilů nazve nějakým extra jménem 🙂 a navíc by mě zajímalo, jak ty laktobacily vůbec přežijí nízké pH žaludku…nevím přesně jestli se vůbec dostanou do střev živé…

  16. [8]: Mimo to, že celý článek se mi velice líbil a souhlasím s ním- tohle je taky Téma s velkým T. Šmejdy, jak už bylo řečeno, potřebují reklamu víc než cokoliv jiného a každý serióznější veterinář, nebo i prodavač vám doporučí maximálně tak obyčejné granule bez ,,zázračných'' umělotin, nedejbože Whiskas a spol. 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.