
Je jasné, že nemůžete přijít do práce a hned začít volat, tak snadné to není. Takže první, co vás čeká je důkladné proškolení služeb, které budete nabízet a pak také neméně dlouhé školení v komunikaci. Co naplat, že jsem podle testu byla nejlepší nováček za skoro celou dobu fungování call centra, jediné, co to znamená, že mám dobrého pamatováka a znalosti služeb byly sice dobré plus do začátku, ale nekonečným omíláním si totéž ostatní zapamatovali po první hodině volání. Mě totiž narozdíl od většiny pracovníků chybělo to hlavní, s čím do call centra musíte jít – a to je prodejní duch.
Nejde totiž jen o to, si s těmi lidmi pokecat a říct jim, že máte pro ně dobrou nabídku, kterou by měli zvážit, protože jejich stávající služba je o pár stovek dražší a pár gigabytů pomalejší. Hlavní je umlčet jejich námitky a vnutit jim to. Prodat jim to. Aktivovat jim to! A víc aktivací, víc prodejů, protože o to tady jde! Mít víc a víc peněz, víc a víc objednávek!!!
Takhle to funguje. A tak paní, o které víte, že je nezaměstnaná, protože se o tuto informaci s vámi podělila, a taky víte, že u net doma má, tak téhle paní stejně prodáte to, co nabízíte. A pak zavěsíte telefon a jdete domů s prémií v kapse, která vás pekelně pálí, protože si říkáte – co ta chudina bude dělat s dvouma internetama? Budou jí na to stačit peníze? A co když to bude chtít vypovědět? Půjde to? Pomůžou jí? A je vám ze sebe na blití.
Nejde o to, že by to nešlo. Jde to časem každému, až se naučíte ty správné hlášky a ten správný tón, půjde vám to taky, vlastně po pár hodinách je z vás de facto profík. Pokud chcete snadno vydělané peníze (teploučko, kancelářička, prémie, dobrá hodinová mzda…), pak je pro vás call centrum super volba. Sice musíte chodit na záchod jen o vyměřených pauzách, ale ten čas na to stačí a volání uběhne rychle jako voda. Jeden člověk za druhým, někteí milí, jiní protivní, ale máte je u zadnice. Ať si nadávají, ať se smějí, je to fuk, vy koukáte z okna a mluvíte jak magnetofon. První problém nastane, když musíte začít tlačit na pilu, nutit se do křečovitých formulací a snažit se prodat, vydělat, obalamutit, vnutit… A na to jsem neměla žaludek a tak jsem po týdnu zdrhla.
Nejde o stres, že vám pořád drnčí telefon a každou chvíli se vám připojuje jeden klient za druhým. Nejde o únavu z brejlení do počítače. A nejde ani o naštvané protivné klienty. Jde o to, že se cítíte hůř, než jehovista se Strážnou věží – taky stojíte na rohu a vnucujete lidem něco, co nechtějí a možná to pak hodí do koše a nebo si tím utřou boty. A možná ne, možná jim to způsobí problémy a díky vaší internetové „stráné věži“ nebudou mít na nájem.
Pokud se na tohle necítíte, pak nedělejte v call centru. Fakt.
Ahoj, dovoluji si Tě pozvat na web kosmetické poradkyně Oriflame. Rozšiřuji svůj tým o šikovné slečny, které mají rady kosmetiku a chtěly by si něco přivydělat. Pokud je Ti 15 let a více, ráda Ti nezávazně vysvětlím podrobnosti. V případě, že Tě nabídka na webu zaujme, piš přes Kontaktní formulář.
Díky moc za Tvůj čas 🙂
http://krasna-s-oriflame.webuje.cz
Hlavně hodně lidí na to nemá naturel, protože mockrát uslyšíš větu "děkuju, nemám zájem, nashledanou". Normálně jsem slušný a mírný člověk, ale nabízení (spíš vnucování) čehokoli mě štve natolik, že sotva se dotyčný představí, nenechám ho ani doříct, co nabízí a s omluvou to utnu. Já vím, že ti, kdo tam dělají, si potřebují taky vydělat a že za to nemůžou, že moje číslo se ocitlo bůhví kde a dostávám bůhvíjakou nesmyslnou nabídku o kterou nestojím. A že nejspíš to nacpou tam, kde se dovolají nějakým důchodcům, co se nechají zlanařit do kdoví čeho, no a houby vědí, že ta zaručeně nejvýhodnější nabídka od hrnců po mobilní tarif fakt výhodná není. Neřekla bych, že je to o obchodním duchu jako spíš o totálně hroší kůži, že nevadí, když x lidí s telefonem práskne, když tě nenechají domluvit atd atd. Ta vnucovací schopnost. Už ani jako obchodní duch mi to nepřijde.
Aah, tohle bych nemohla dělat. Už kvůli tomu, že nesnáším, když mi někdo takhle volá. 😀 Vždycky když se někdo ohlásí "Dobrý den tady služba" blablabla, tak hned řeknu "Promiňte, nemám zájem" 😀 Je to otravné.
Tohle bych asi nemohla, tedy už jsem o tom uvažovala, ale nikdy do toho nešla.
nejde mi o nějakou morálku nebo tak, ta ženská je blbá, že na to kývla, ať jde o jakékoiv manipulace a přesvědčování, prodejci se prostě povedlo a má zasloužené peníze za práci, tak jaké pak pálení?
spíš by mě trápilo to otravování, stejně jako u prodejců T-mobile a podobných na ulici, já je ignoruju, zakrutím hlavou a v případě, že někdo otravuje na telefonu,ho jednoduše položím… takže bych volat, otravovat lidi a ubírat je o čas, aby na mě ještě byli husní a pokládali mi telefony, doopravdy nemohla
ale tak je to zkušenost, někdo tohle dělá na plný úvazek třeba celý život – snad radši skočit pod vlak
No, od září jdu v Praze na vysokou a taky budu shánět brigádu, abych měla za co bydlet a jíst (a koupit si lampičku :-D) a už se na to vážně těším. :-/ Ach jo.
Věřím, že je práce v call centru docela zabíračka na psychiku, já na takovéhle vnucování taky nemám povahu. Nedivím se, že jsi utekla.
Klasika, dnešní inzeráty na práci většinou začínají "Chceš novou super příležitost? Naprosto pohodovou práci za super výdělek přímo z domova?", to jsou FEJKY a ty se rovnou zavirají (ani se neotevírají).
Pak jsou videochaty – což je roztahování noh u kamery na porno serveru.
No a v poslední řadě právě to call centrum… Tak bych teda nedělal, radši bych si prohnal kulku do hlavy…
Je to jako jakýkoliv jiný druh nabízení různých služeb. To samé je to na ulici, kde věčně otravují nažehlení mladíci od spořitelny a jiné to ani není v nespočtu obychodních center kde vás odchytávají prodejci relaxačních křesel nebo nových rádoby vůní. Z pohledu člověka který se nechce nechat oškubat o poslední halíř je dobré naučit se asertivitě a uvědomit si, že vyslovením jasného ne, nikoho neurazíte. Problémem spousty lidí je že se snadno dostanou do úzkých falešným vděkem za nabízenou službu/produkt. Takové to: "to jste vážně hodný, blablabla"… stane se že samými argumenty se člověk zakecá a může se stát že argumenty jednou dojdou a prodejce může přesvědčit v tvrzení že prodává něco je (alespoň zdánlivě) výhodnější. A z pohledu onoho nabízejícího? Pokud tu práci chce dělat vyžaduje to tři věci: trpělivost, morální flexibilitu a jednoduše umění příjmat časté "ne".
Já bych tedy v call centru nemohla dělat. Mám sice dobré komunikační schopnosti, ale nabízet lidem něco, co nepotřebují a nechtějí, by bylo proti mému.. jak bych to řekla… osobnímu morálnímu přesvědčení… navíc sama nemám ráda, když mi někdo volá nebo mě zastaví na ulici, v obchodním centru a nabízí mí nějaký super geniální, jedinečný a hlavně bezkonkurenčně nejlevnější produkt nebo službu. To bych jim to nejradši otřískala o hlavu.. v největší slušnosti samozřejmě 😀
Jo, Call centrum… na to taky nemám žaludek… i kdyby na chleba nebylo, tohle bych asi nedala.
Na tohle bych taky neměla – nedivím se, že si po týdnu odešla.
Ano, přesně takové dojmy jsem měla po týdnu v callcentru a opravdu nechápu, že jsem tam nakonec vydržela dlouhé 2 měsíce, ech…
Taky bych na tuhle práci neměla povahu… Nikdy jsem do call centra nechtěla, protože jsem si myslela, že to tam chodí takhle… a jen jsi mi potvrdila tohle moje mínění 🙂 Stačilo, když jsem musela chodit po městě a ptát se formou dotazníku silnějších paní okolo 40ti až 50ti let, jak jsou se sebou spokojené a jestli nechtějí zhubnout za pomocí našeho welness centra… vzdala jsem to dřív, než jsem začala, bylo mi trapně něco takového dělat…
A já myslela, že měsíc přepisování nadpisů složek v kanceláři bez oken je hrůza… Do tohodle bych nešla. I tejden v callcentu je výkon.
Jo, když jsem hledala brigádu na netu, taky mi to vyjelo samý call centrum, ale tahle práce mě fakt neláká… I když teď umejvám nádobí, co je lepší? 😀
Call Centrum neni spatny, ale nesmite delat aktivni telemarketing-tedy ono zminovane nabizeni sluzeb.Z toho bych mela taky pekny sracky v zaludku.Pasivni telemarketing, tedy jenom vyrizovani pozadavku klientu, je v pohode. Call centrum nejake banky nebo sporitelny napriklad. Clovek se tam i hodne nauci, a pak se mu to muze hodit. Ale to clovek musi delat pro konkretni spolecnost, ne pro agenturu,ktera nabizi jeden den levny pausal a druhy den opticky internet…
Dvě z mých nejbližších kamarádek v call centru dělaly (pravda, jedna s tím sekla dříve, než začala, protože jí slíbili jinou práci a po měsíci zaškolování na ni jí řekli, že nakonec musí jít volat…). Už jejich povídání mě odradilo – jak lidem musejí lhát apod. A nedělám si iluze, že by to bylo někde lepší. Tvůj článek je toho důkazem. Pro mě by to taky nebylo…
Taky bych na to neměla. Tento rok mi jen stačila zkušenost s tím, jak to chodí ve firmách, které nabízejí voňavky a podobné věci na ulici. Sice tam jsou menší peníze, ale stejně. Ještě muset umět nazpaměť papír A4, větu od věty. Mít přesné formulace jak odpovědět. Človět si to sice zapamatuje, ale taky na to má málokdo žaludek.
Řeknu to asi takhle: raději bych neměl brigádu a vrátil se z kolejí domů, kde to nemám rád, než pracovat v call centru.
Tohle není práce, tohle je prostě hnus.
Nemám rád, když mi takhle volají. Tak přece takhle nebudu volat jiným.
Lidi by se měli umět víc bránit těmhle ******. A tím nemyslím samozřejmě ty lidi, co volají, ale ty, co vůbec vymýšlí tyhle podvodné nabídky aby jen vydělávali.
To je fakt akčné 😀 Mňa už len otravuje, keď mi niekto takýto zavolá – to hneď zložím 😀 Takže asi by som sa nevedel vnucovať iným, keďže sa nevnucujem ani normálne v živote nikomu.
Ale ako skúsenosť to môže byť zaujímavé, každá práca niečo človeku dá, ani nevie, aké veci sa na neho nalepia 🙂
S prací v callcentru zkušenost nemám, ale většina kamarádů na to taky nadávala.
Otázkou ale je, jestli se to platí od hodiny, nebo záleží na počtu prodaných výrobků nebo jak? Vždycky si rád poslechnu, co mi chtějí říct, protože mi jednou bylo řečeno, že v callcentru dostanou peníze i za to nabídnutí samotný…
Musíme je nechat vydělat i když si třeba nic nekoupíme :o)
[20]: – dostáváš i směšnou mzdu za hodinu, v mém případě to bylo 60 korun před zdaněním a musím uznat, že jsem tehdy byla ráda za každého člověka, který si to nechal odkecat, rychleji mi to uteklo a nemusela jsem se tolikrát za den představovat 😀 Nicméně do call centra už nikdy, jediné co mi to krom věčného stresu dalo, byla praxe, díky které jsem dostala další a 1000x lepší práci 🙂
ti lidé mně štvou, ale zároveň jich lituju, jednou mi něco nabízeli, ale když zjistili, že mi není 18, řekli že zavolají večer aby to vzali rodiče. Já si hned potom vypla mobil a stejně nezavolali. Jedna moje spolužačka nemá vůbec trpělivost a tak je okamžitě poslala někam.
call cenrtum je hrůza hrůz, jak tak koukám. Já pracovala -jeden den XD- u džusmenů (ti co prodávají parfémy a kosmetiku a mají spoustu strááášně výhiodných akcí 😀 …a dost mi vadilo ty věci lidem nutit. Ale úplně nejvíc mi vadilo ranní hodinové trdlování a posilování prodejního ducha (úchylná "rozcvička", naprosto trapná a mozkovymejvací věc). Nejhorší bylo, že já bych jim ty věci i prodala, nějak normálně, pokecat s těmi lidmi, ale oni trvali na daném, dost agresivním, způsobu prodeje a přesně naučených frázích. No, vyhrála jsem konkurz a druhý den jsem udělala pá pá 🙂
přiložím jen skromný názor operátorky v call centru s 3 letou praxí v tomto oboru. Nemůžeš házet všechny call centra do jednoho pytle. je sice fakt že v některých jako si byla ty, to fakt funguje tak, že se ti automaticky vytáčí číslo za číslem, do odpracovaných hodin se ti počítá jen čistý čas co voláš a když deš na záchod musíš se odhlásit ze systému, atd…tyhle call centra jsou podle mě spíše určený pro brigádníky, kteří si tam skočí po škole na pár hoděk zavolat, pokecají s kamarádama a jdou domů, pokud by tam chtěl člověk makat na stálo, tak ho za chvíli převezou k chocholouškovi. Taky jsem v jednom takovým byla a když jsem po měsíci co mě to tam štvalo dostala výplatu jen 9000 a to jsem tam chodila každý den od 9 Do 17, což je normálně 8 hodin denně, počítalo se mi jen 6 hodin denně čistýho času. No hnus. Ale teď jsem v call centru, kde voláme když si sami vytočíme číslo na telefonu, nemusíme mít sluchátka na uších, který tlačí. Plat je tam fixní,pracovní doba od pondělí do pátku na 8 hodin a bonusy navíc, když se člověku daří. a můj názor k tomu, jak si psala, že ti pak je líto lidí, kterým to "vnutíš" a oni to neutáhnou, nepotřebují atd….myslím že to nemůžeš prakticky prodat někomu nesvéprávnýmu a když ti to ten člověk odsouhlasí, tak je to jeho svobodné rozhodnutí,a jeho věc, to si nesmíš tak brát. Ale každopádně se ti vůbec nedivím, žes tam nevydržela.je to hodně vo nervy…
[24]: jo no, ale tohle call centrum, kde děláš ty je fakt zázrak v týhle branži, co jsem slyšela a zažila byly všechny právě ty hrozný jak jsi popisovala, buď ráda za svoji práci:)) btw. s těma brigádníkama to taky není uplně vždycky, v tomhle CC bylo hodně lidí na plnej úvazek a hlavně minimum bylo 60h měsíčně (16h týdně), takže to už je pro študáky celkem záhul brigáda
tak 16 hodin týdně není zase až tak hrozný, když si to můžou dát i o vejkendech. ale znám docela dost call center,kde je to taky pohodovější, ale jak už psal tady někdo v komentech, jsou to třebas call centra různých bank, spořitelen, atd.a jak se jmenovalo to kdes byla? Nebylo to náhodou MI agency?
[26]: jo přesně:)
bylo to to MI agency jo? no tak tam sem byla ten měsíc a utekla sem moc ráda…
[28]: jo, seš lepší, já vydržela jen týden:D
tak jelikož sem byla před tím MI agency v práci kde sem dělala i 18 hodin denně, tak to byla ještě lebeda 😀 ale ten směšnej peníz mě fakt dorazil, tak sem práskla do bot 😀
Já mám zásadu, že kdykoliv mi někdo něco nutí, aniž bych o to projevila zájem: Telefonáty, podomní prodavači, otrapové na ulici s aktovečkama, je to neseriozní produkt, opravdu nikdy jsem nezažila, že bych měla zájem, takže zásadně neberu a telefon pokládám často ještě dřív, než prodavač stihne domluvit 🙂 Mě by do call centra nikdo nedostal 😀
Zrovna nedávno jsem přemýšlela, že tohle by mě mohlo bavit, jenže došlo mi, že stále někomu něco vnucovat a ještě k tomu celý den navíc, když si myslím, že i pro onoho člověka je to nevýhodné, musí bát hrůza. A je, jak tady čtu. Ale asi vážně záleží na tom, jaké call centrum to je, třeba takové vnucování tarifů, do toho bych nešla. Před měsícem mě takhle vzbudila nějaká paní a snažila se mi annutit něco a já jí zuby nehty vysvětlovala, že je to pro mě nevýhodné a jí to muselo docvaknout, ale pořád se snažila jet dál…
taky makám v call centru. Dělám dotazníky.. nic moc, ale nestěžuju si 😉
Jak píše Evča, taky dělám už 2 roky v call centrech. Je velký rozdil, v jakém typu děláte. Nejhorší je asi aktivní obvolávačka pro různé telefonní operátory (paušály, atd.). Něco úplně jiného je práce v CC např. pro IT firmu. Takové fírmy v Praze velmi dobře platí. Začal jsem bez praxe jako absolvent na 18.000 čistého s tím, že bylo nařízeno udělat 13 hovorů denně-byla to aktivní linka, ale započítavaly se i příchozí hovory. Člověk si ty čísla točil sám a ještě měl celou dobu k dispozici nehlídanej a neomezenej internet, mohl kdykoliv na záchod nebo na pauzu. Firmu zajímaly jen výsledky, nic jiného. Nikomu nic nenutíte, dá se zaujmout i jiný obchodnický přístup a funguje 😉 Pracovní doba od Po-Pa, 8 hodin denně, benefity, pružná pracovní doba. Po roce už jsem měl dost praxe, abych odešel do jiné firmy z oboru na podobnou pozici, ale za 30.000 čistého. Prac. podmínky stejně dobré. Souhlasím, že to každý dělat nemůže, je to náročná práce, ale kdo je opravdu dobrý a jde si za svým, ten si vydělá.
[2]:Tady je odkaz na jeden článek, v kterém je popsaná hra "jak vytočit telemarketera": http://blog.tellows.cz/themen/humor/, hra přeložená z angličtiny. Nejlepší je asi tohle:
Podaří se vám prodejce naštvat
175 bodů
Podaří se vám, aby prodejce použil sprostá slova
750 bodů
Podaří se vám dostat k telefonu šéfa a říct, že prodejce použil sprostá slova
1500 bodů
[35]: veselé, ale zkusila jsem si to na druhém konci drátu a nebyla bych ráda, kdyby mi tohle někdo dělal:D
Callcentrum je zlo. Sám jsem v něm naštěstí nedělal, ale pár přátel to zkusilo a nikdy to nedopadlo moc dobře. Do centra bych nešel ani kdybych musel. Nesnáším když mi někdo takto volá a nedělá mi problém během první věty bezeslova zavěsit. Tak proč bych něco takového měl dělat. Nemám na to náturu, někoho přesvědčovat o koupi.
Vždy jsem tvrdila, že takovou práci dělat nebubu, život je sviňe a byla jsem nucena tenhle druh práce přijmout… jinak by ze mě byl bezdák na ulici a na dodělání školy jsem mohla zapomenout. Pracovala jsem cca 6 měsíců u Mi-agency a musim se zastat zachránily mi krk. První směny to byla katastrofa:-(, ale pak se to nějak vstřebalo. Stále proti fabrice luxus:-) Mají jasná pravidla 60 hod do měsíce, ale mohla jsem si to aspoň naplánovat podle svého. Školení bylo docela dlouhé, ale po 100 hodinách mi poslaly 800 kč za ten čas co jsem na něm strávila vyšlo mi to cca 65 kč na hodinu. S úspěšností jsem patřila mezi průměr a domu jsem si odnášela 6-9 tisíc.
Ve firmě Mi-agency pracuji již půl rokem a nikdy jsem tu neměla žádný problém. Jsem student a naprosto mi vyhovuje volnost v plánování směn (volá se od 9 do 19:00)a jsem schopná za měsíc odvolat min 60 hodin. mam 85 kč na hodinu v čistém plus premie a za celou dobu se mi nestalo že bych na prémie nedosáhla. Je fakt že musíte mít výsledky, tak jako v každé jiné práci, takže pokud ty výsledky nemáte a nemáte ani snahu těch výsledků dosáhnout tak je jasné že tam dlouho nevydržíte. Dělám projekt pro ČEZ, neprodávám po telefonu žádné zbytečnosti, např. parní čističe, pouze dávám službu, kterou zákazníci již mají levněji a za výhodnějších podmínek. Kolektiv je supr, většinou mladí lidé, když je potřeba, velice rádi pomohou. Takže za mě mohu jen doporučit, ale je jasné že se najde vždy nějaký lenoch s negativním přístupem, hold tato práce není pro každého 🙂
Já teď dělám v call centru, co se menuje istima a je to tu náhodou fajn!
Jde o to, že se cítíte hůř, než jehovista se Strážnou věží – taky stojíte na rohu a vnucujete lidem něco, co nechtějí a možná to pak hodí do koše a nebo si tím utřou boty. A možná ne, možná jim to způsobí problémy a díky vaší internetové "stráné věži" nebudou mít na nájem.
To co je v clanku uvedeno vypovida jen a jen o firme a taky o lidech kteri pro ni delaji, je to prave jeden z tech nejhorsich prikladu jak by to nemelo vypadat ale ma zkusenost je pravy opak. Hold clovek musi vedet zdali chce pomahat a nebo okradat.