
Rok 2018 tak přináší jedno stoleté, jedno osmdesátileté, jedno sedmdesátileté a jedno padesátileté výročí. Každé nás učí něco jiného, každé nám dává jinou lekci z naší historie. Potřebnou a důležitou lekci, která nám může mnoho říct nejen o tom, jací jsme byli a co nás jako národ formovalo, ale i to, kam kráčíme a proč.
Mou nejoblíbenější učebnicí moderních dějin jsou Příběhy 20. století – pořad, který tvoří Český rozhlas plus spolu s občanským sdružením Post Bellum. Dříve byl takovou mojí učebnicí dějepisu můj dědeček, někdejší politický vězeň Ladislav Vavrouch, jehož pohled na 20. století a zejména na dobu komunismu, byl pro mě obrovskou studnicí vědomostí a zkušeností.
Jenomže dědeček je již téměř desetiletí po smrti a své příběhy už mi nikdy nepovypráví. Díky organizaci Post Bellum (a jí podobných) si ovšem mohu poslechnout tisíce dalších příběhů, které formovaly naši historii.

Můj dědeček, Ladislav Vavrouch, na sklonku svého života. Jeho vyprávění nejen o komunistickém lágru si můžete poslechnout na webu Stopy paměti, který podobně jako Paměť národa a Post Bellum vzpomínky pamětníků uchovává.
Práci Post Bellum obdivuji a občasnými drobnými příspěvky podporuji už mnoho let. Právě děda mě naučil, jak důležité je poslouchat příběhy, které vyprávějí o časech minulých. A největší sílu mají právě v dobách velkých kulatých výročí. Tehdy jsou lidé ochotnější naslouchat a společností rezonují dávno minulé okamžiky silněji a jasněji. Jako by je neoddělovala propast času dlouhá desetiletí, ale děly se jen za tenounkým průsvitným papírem, skoro na dosah.
Vědomí, že kolem nás stále ještě žijí tací, kdo si pamatují druhou světovou válku, dobu komunistického převratu nebo třeba příjezd tanků, by nás mělo vyburcovat k tomu pokládat otázky. Ptát se a hlavně naslouchat příběhům, dokud jsou lidé, kteří je mohou vyprávět. A uchovávat tyto příběhy jako nejvzácnější poklad, protože nám o minulosti řeknou mnohem víc, než kosti, kameny a zetlelé dokumenty.
Příběhy dávají minulosti barvy, tvary, vůně, chutě, přidávají jména a pocity, nálady, písničky, barvu tapet v pokoji. Dávají minulosti život a ta se ze suchopárných letopočtů a statistik o počtu mrtvých stává náhle něčím skutečným, hmatatelným, představitelným.

Proč jsem o tom dnes začala psát? Přečetla jsem si rozhovor s Mikulášem Kroupou, zakladatelem sdružení Post Bellum, jehož práci velmi obdivuji a vážím si jí. Krom jiného píše právě o současných paralelách s léty minulými a apeluje, abychom my, lidé, na svoji minulost nezapomínali.
Organizace Post Bellum pak také připravuje velkou interaktivní výstavu Paměť národa v prostoru bývalého Stalinova pomníku v Praze. Ta bude financována zejména z peněz dárců a pokud se vám práce Post Bellum a jejich aktivity líbí, bylo by super, kdybyste na tento projekt také přispěli. Učinit tak můžete na tomto webu. Tamtéž se také dozvíte více o chystaném projektu.
Je potřeba, aby ti, kteří pomalu odcházejí, vyprávěli příběhy. A abychom je my, co zůstáváme, poslouchali. Je to jeden z nutných předpokladů k tomu, aby se jejich příběhy plné smutku, hrůzy a utrpení, už nemusely opakovat.
PS: Post Bellum je neziskovka. A na neziskovky je moderní nadávat. Tak by vás mohl zajímat článek – Nadáváte na neziskovky? Tak nekoukejte na sport!
Ó, tak to bylo úžasné vyjádření. Sama jsem svého času do tohoto pořadu přispěla příběhem už nežijícícho pamětníka. Pracoval v jáchymovských dolech a když přišla řeč na dobu PTP, tak plakal. Vlastně plakal velmi často, tak moc ho křivda a nespravedlnost doby zasáhla. Díky za tento článek.
Post Bellum dělá už velmi dlouhou dobu neuvěřitelnou a velmi záslužnou práci. I proto mě štve, když slyším řadu lidí bezmyšlenkovitě papouškovat obecné teze o "vlastizrádných neziskovkách", aniž by je dokázali rozlišit podle smyslu a cíle jejich práce.
Například v technice byl v něčem zlomový rok 1998. Všiml jsem si u přístrojů, vozidel a každý si všiml posunu ve windows98, vzhled a základní funkce se pak u takových technických zařízení držela více let, i když se vývoj nezastavil.
Dneska byl zvláštní den. Když mi přišel poměrně příjemný dopis od vyšší funkcionářky , byl popusinkovaný, to musela mít skvělou náladu nějaká nositelka obálky.
To jsem u formálního lejstra nezažil, ale proč ne, když mohl někdo u bankomatu, také dnes, položit křišťálové srdce azurové barvy a na něm druhé malé křišťálové srdce rudé, na přívěšku a nechat ho tam ležet. Také jsem ho tam nechal ležet, aby nám všem přinášelo štěstí, kdo ho uvidíme. A pak radostný telefonát. Opravdu zajímavý den.
[3]: Ano, Windows 95 uměly na některých videokartách vyrobit "virtuální plochu", po níž monitor klouzal tahem myši (a zobrazoval z ní tu část, na kterou stačila rozlišovací schopnost monitoru). Bylo to velmi užitečné u některých grafických aplikací.
Ve W98 byla tato funkce zlikvidována, podle zlých jazyků proto, že výrobci těchto karet dali jejich specifikace volně k dispozici, takže mohly být použity na Linuxu. Kromě této zmršeniny nepřinesly W98 nic nového a pro uživatele užitečného (což platí až po současné W10).
K Lúmenn Sportovní a další užitečné aktivity se konaly i v době, kdy neziskovky neexistovaly (protože nebyla patřičná legislativa) a budou se konat zcela jistě i poté, co budou neziskovky "jako třída" zničeny. Čím dřív, tím líp.
[4]: tak určitě, zničme 130 000 subjektů, z nich 99% nebere žádné státní peníze, ale pouze díky dobrovolným(!) příspěvkům od dárců dělají prospěšnou činnost 😉 Ten tvůj hejt na neziskovky už je fakt trapný. S tvým vzděláním a inteligencí bys měl chápat, že pod hlavičkou "nezisková organizace" se skrývá obrovské množství zcela rozdílných subjektů, mezi nimiž jsou propastné rozdíly. Navíc je taky velký rozdíl mezi spolkem, obecně prospěšnou společností nebo nadací, přičemž všechno jsou to neziskové organizace. Ono totiž nezisková organizace znamená "vykazování nějaké činnosti bez účelu zisku", tedy dělání něčeho, co není podnikatelsky zajímavé, ale přesto pro společnost užitečné. Třeba nahrávání vzpomínek pamětníků.
Mimochodem – neziskovky existovaly vždycky, jenom se jim říkalo jinak. Byly to třeba různé dobrovolnické spolky, kde se lidé sdružovali a z členských příspěvků a darů pak něco vytvářeli pro svoje okolí. Říká se tomu občanská společnost a je to jeden ze zásadních pilířů demokraticky fungující svobodné společnosti.
jo tak tenhle pořad mám ráda….
na "příjezd" Němců, válku ale i Masaryka a komunisty vzpomíná často babička, ale jinak, pro mě z naprosto nepochopitelného úhlu pohledu ale když se vžiju do toho jak žila ona, asi ji chápu, máme na to naprosto odlišný názor
děda taky často vypráví ale nikdy se názorově neshodneme
než umřel můj děda také hodně vyprávěl…jak jeho maminka pomáhala partyzánům a odbojářům a jak ji zastavili Němci a jaké měla štěstí
a učitel dějepisu – to byly historky z druhé světové války, z vlastní zkušenosti
jojo takové příběhy se nezapomínají, teda já ne
[4]:
-Jo W95 jsem kdysi obdivoval v tom, že se mi ja podařilo osekat na minimální počet souborů systému i na nějaký malý starý vergl počítač a jelo to s "vidlema".
To každé další "vidle" vyšší verze obvykle už nebralo starší hardware a drivery už nebyly k sehnání.
Nicméně od w98 se vývoj stabilizoval na určitou úroveň.
– Jo neziskovky. Když to zjednodušíme, tak jde vždy o partu lidí, nadšených něco dělat ať dobrovolně, nebo s dotací, sbírkou na nějaký prospěšný účel.
Pokud je to jinak, tak jde o pračky peněz a to je jiné téma. To už pak můžem zavrhnout všechny lidi světa, na základě teorie, že někteří lidé mohou být nedobří. Ale to přece nechceme zavrhovat šance všech na něco dobrého.
Bylo mi 28,, když přijeli- tak se jmenuje můj blogový článek. Z pohledu člověka z menšího města, kde to nebylo zřejmě tak zlé jako někde jinde.
Zdravím… tento rok je opravdu mimořádný, zlomový, řekl bych. Už jen třeba pro mě. S letošní "osmičkou" je skutečně spojeno hodně věcí. Ale to by bylo na delší povídání.
A co se týká minulosti… režim sám za nic nemůže, jen jednotlivci v něm, jen ti ano. Jak vždycky říkávám, kde vládnou "svině", je úplně jedno, do jakého režimu se zrovna narodíte.
Vždy jde prioritně o blaho národa a tak pokud vládne opravdu dobrý člověk, pak se může dařit třeba i za režimu absolutistické monarchie. Ale jistěže všechno jde, je-li vůle lidí ve vedení. Nemluvě o rychlosti při politickém rozhodování atd. To, že historie je kolikrát jiná (zločinná), neznamená, že budoucnost musí být stejná a že tím automaticky zavrhnete vše, co s s danou částí minulosti bylo kdy spojeno. Bohužel ale přesně tak dnešní společnost koná – úplně zcestně. Ještěže všichni nejsou stejní – naštěstí.
A pokud jde o dnešek – do skutečné svobody to má ještě daleko (nemluvě o občanech, kteří ani za třicet let nic nepochopili), navíc současný režim (nejen v ČR) je ve svých rozhodnutích velmi pomalý a to rozhodně škodí národním zájmům, tedy celkovému blahu společnosti (kolikrát mnohem víc než kdyby tu byl jeden diktátor). Za sebe tak říkám "stokrát radši jednoho hodného diktátora, který myslí na zájmy svého národa, než tisíc demokratických politiků, kteří se nejsou schopni dohodnout". A jakože tuto svou neschopnost (se dohodnout) dokazují víc než 25 let, žeano.
A jen zopakuji: nepapouškujte minulost, nenechávejte se odradit pár zlýma lidma, co kdysi udělali xx strašlivých zločinů (a zneužili své pozice). Hleďte kupředu a klidně i měňte režimy, je-li to v zájmu lidu, národa. Podstatné je celkové blaho a radost ze života občanů a ne dodržení něčeho za každou cenu jenom proto, že "sakra my se tak strašně bojíme toho, co kdysi za minulých režimů bylo". A co, jako? No tak prostě kdysi bylo pár zločinců. Budoucnost má být proto stejná? C c c c… Není podstatné, jakými přesně způsoby toho blaha a celkové radosti ze života občanů dosáhnete. Podstatné je, že se nakonec občanům dlouhodobě daří.
Všechno jde, jen se nesmíte bát a lpět na zbytečnostech.
Grauluju ti k přední straně! 🙂
[10]: Já taky… a zajímavý článek 🙂
[9]: Toto je správný názor, se kterým souhlasím a to jsem opravdu pamětnice. Původ- zemědělsko- řemeslnický-dělnický i úřednický, takže zkušeností hodně. Mohla jsem být "bohatá"- dědečkovi kdysi sebrali stolářství dílnu s mnoha tovaryši a co? Žili jsme jako rodina dál. Hlavní jsou opravdu povahy lidí, jejich činy, ne režim. Stejně si myslím, že není žádný dokonalý, vždycky tam něco hapruje.
[12]: pravda je, že vždycky něco hapruje. Ale pokud nějaký režim popravuje svoje odpůrce nebo je zavírá do vězení na desetiletí, pak se to nedá omlouvat lidským selháním. Pokud je podstata režimu zločinná, ani sebelepší charaktery to nezachrání. On taky ten režim není nějaké abstraktno, ale něco, co vytvořili lidé.
[13]:Lehké je házet počty, desetiletími, ale záleží na tom, co v tom různém věznění je zahrnuto . Každý ten případ je jiný a po letech se dá tvrdit ledaco. Tím nechci říci, že nelituji těch zbytečně šikanovaných potrestaných a pod. Podle mne bylo nejhorší trestat někoho za to, že odešel do zahraničí někdo z jeho rodiny. Kdo chce kam, pomožme mu tam. Stejně je ale podivné, že málokdo se sem vrátil- do svobodné země. Snad až na ty, kteří zde měli majetky a chtěli je zpět. Jedna věc ale byla také ta, že to co zde zanechali, dostali náhrady v cizině a to už nepřiznali. Vím to od emigrantky, která nyní jezdí podle potřeby z Německa, kde dělala v bance a má důchod částečný zde i tam a ještě po rozvedeném manželovi, který zemřel ve Francii. Tady to neexistuje, takže asi hlavně ty existenční důvody v současnosti je tam drží dál. .
[13]: To jsou všechno zbytečné spekulace. Mohli bychom se tu hádat jak dlouho, ale nemělo by to smysl.
Je dobré se poučit z minulosti, to ano, ale ne žít pořád ve strachu z toho "co by mohlo být, kdyby". Pak (jak pozoruji i jinde) je hodně lidí strašně přecitlivělých – ale jde o to, už to všechno přehánějí.
Naopak jsem přesvědčený, že by občané měli spíše kombinovat – tím chci říct, aby se neupínali jen na prvky jediného režimu a vzali v potaz prvky i z jiných systémů. Existuje tolik možností, kombinací…
Vzhledem k (obecně vzato) lidské nedokonalosti se zřejmě nikdy nedosáhne úplné pohody, ale výše nastiňovanou kombinací se tomu stavu můžete alespoň co nejvíce přiblížit. Ovšem je potřeba občas "vypnout pocity" a nebát se "toho, co by mohlo být kdyby". Nebuďte mnozí tak přeháklivělí. 🙂
[Smazaný komentář]-Tady ale vážně není vidět jediný bod, o čem to vůbec mluví.
Hádat? Spekulace? Dlouho? Přecitlivělých?
Přehánějí? Naopak? Přeháklivělí?
Kombinací?
Číslo pět žije. Už rozumím, ale jen tomu, co v komentáři není napsáno.
Že by mohl být nový systém, který by se poučil z dosavadních chyb systémů. Kombinace řešením nebude, kombinace kreslili Egypťané na fresky a používali v sochách, třeba lva z ptačí hlavou a to nebylo moc podle dnešních módních trendů.
[15]:– Začnu vtipem z poslední reklamy t-mob.
"Rozumím ..televizí"
Tady ale vážně není vidět jediný bod, o čem to vůbec mluví.
Hádat? Spekulace? Dlouho? Přecitlivělých?
Přehánějí? Naopak? Přeháklivělí?
Kombinací?
Číslo pět žije.
Už rozumím, ale jen tomu, co v komentáři není napsáno.
Že by mohl být nový systém, který by se poučil z dosavadních chyb systémů. Kombinace řešením nebude, kombinace kreslili Egypťané na fresky a používali v sochách, třeba lva s ptačí hlavou, a to nebylo moc podle dnešních módních trendů.
S úsměvem baštím vše i s navijákem.
[5]:[7]: Myslím, že jsem jasně napsal, že organizace, provozující smysluplné a přínosné aktivity nikdo likvidovat nechce. Jsou pouze právně "hozeny do jednoho pytle" (zvaného neziskovky) s organizacemi, provozujícími v lepším případě nesmyslné, v horším (a to, bohužel, většinou) škodlivé aktivity.
Jako osoba s právním vzděláním bys mohla chápat, že se v současné době v praxi nedají "od zeleného stolu" odlišit třeba dobrovolní hasiči od organizací, zajišťujících spolu se zločineckými gangy navážení "uprchlíků" do EU. Jen ty druhé jsou podstatně více vidět.
Čili nějaká čistka se provést bude muset, čím dříve tím lépe. Ty smysluplné a přínosné neziskovky do jisté míry následnými potížemi zaplatí za to, že se od těch druhých nedokázaly (nenašly odvahu to udělat) včas distancovat. Nicméně věřím tomu, že podpora ve společnosti, kterou mají, jim pomůže tyto problémy překonat.
Na druhé straně se uvažuje na vládě a v parlamentu o cílené redukci peněz pro neziskovky, tj. že už na této úrovni by proběhl pokus zachovat peníze třeba těm hasičům a skrouhnout třeba zločincům z ANTIFA nebo EDISON.
[7]: Tak, jak popisuješ, funguje distro Linuxu Slackware.
Jak by asi tak stát moh podporovat Antifu, když je anarchisticka? Seš padlej na hlavu? Naopak spousta poldů sympatizuje s náckama.
[18]:
Neziskovky by možná vyřešily úpravy regulí, aby se oddělilo zrno od plev. Někdy pomůže kvalitní výkaz činnosti a srozumitelné vysvětlení, kam ty prachy půjdou a odkud ty prachy jdou.
Distra linuxu poměrně znám, je víc takových malinkých linuxů. Je však makačka na bednu dodělat k nim takové možnosti, aby nahrazovaly funkce jiných linuxů nebo windowsů. Je to vývojářské pole. V podstatě každá univerzita si může vyvinout svůj linux.
[5]: Ze spolků mám nejraději Baráčníky a Rakousko-Uherskou Jednotu soukromých úředníků.
[18]: jo, Antifa je totiž podporována ze státního rozpočtu, to určitě 😀 😀 😀 Mě by fakt zajímalo, když jsi takový expert na neziskovky, kde k tomu máš nějaká čísla, nějaké podklady, namísto dojmologie.
Neziskových organizací je v ČR 130 000. Kolik z nich dělá "něco prospěšného" a kolik "dováží uprchlíky"? Čísla.
Státní dotaci dostává okolo 3000 neziskovek (z toho pouhých 22 organizací sežere celou třetinu všech státních peněz). Kolik z těchto státem podporovaných organizací dělá "prospěšnou činnost"? Kolik "dováží uprchlíky"? Opět prosím – konkrétní ozdrojovaná čísla.
Ze státního rozpočtu jde na neziskovky cca 16 miliard. Kolik peněz z této částky bylo použito na "prospěšnou činnost" a kolik na "dovážení uprchlíků"? A opět poprosím zdroje a přesná čísla. Vzhledem k tomu, že každá NO musí ze zákona zveřejňovat svoje hospodaření, stačí projít jen asi 3000 výročních zpráv a budeme to mít černé na bílém.
Dokud nehodíš na stůl jasné počty a jasná čísla, pak se nemáme úplně o čem bavit, kromě hloupých dojmů a hoaxů.
[20]: jak píšu výše, každá NO musí každoročně vydávat svoji závěrečnou zprávu, kde jsou všechny tyto věci uvedeny. Takže si každý může dohledat nejen zdroje financování, ale také na co peníze šly.
[22]:
Zvedám ruku pro Lumenn v této sněmovně. Souhlasím s těmi údaji. Jen přesná čísla neznám, ale princip sedí.
[22]: Problém je, že se přesných a ozdrojovaných čísel prostě nedobereš, alespoň ne ve veřejně vystavených zdrojích. Tohle je úkol pro poslance nesystémových stran, aby se k tomu dostali a prosadili zveřejnění, nebo to třeba "pirátsky" zveřejnili sami.
Svého času jsem se snažil najít seznam organizací a institucí, které dostávají peníze od norských fondů, ale ani ten není k nalezení.
Prostě se naše peníze vyhazují naprosto neprůhledným způsobem se spoustou utajování a už jen v tom bude potřeba udělat pořádek.
A, mimochodem, není jen dovážení uprchlíků. Některé neziskovky se angažují v "multikulturní výchově" na školách, třeba tu v Brně EDISON, která je v podstatě proislámskou agitkou, vyzývající školáky ke konverzi. V Polsku už byla zveřejněna první kauza, kdy se podařilo školačku zblbnout ke konverzi na islám:
https://www.reflex.cz/clanek/zpravy/89490/rodinne-drama-v-polsku-ctrnactileta-divka-konvertovala-k-islamu-rodice-o-ni-bojuji.html
Kolik takových je, o nichž informace zařízla cenzura, si netroufám odhadnout.
Občas mi vadí, že se nebere v potaz geopolitická situace…
[8]: Jsem z 41. největšího města v republice (pravda údaj je z r. 1995), a taky se tu "nic" nedělo.
[24]: tak on Edison není ale žádná neziskovka, ale je to projekt, který spadá pod (teď už skutečně) neziskovku AIESEC, což je mezinárodní organizace pro studenty, která organizuje stáže, výměnné pobyty apod. Mám pár sloužáků z vejšky, co přes AIESEC vyjeli někam do zahraničí "na zkušenou". A co jsem pochopila, tak ten projekt je o tom, že na základky přijedou študáci z různých zemí světa a povídají anglicky děckám o tom, jaké je to u nich doma. Nějak nechápu, kde se tam skrývá to nucení ke konvertování k islámu? Koukala jsem i na fotky z různých škol a vypadalo to jako docela obyčejná hodina zeměpisu, akorát v angličtině a přednášená zahraničním studentem, třeba z Rumunska nebo Mexika, takových typicky islámských zemí 😀
(viz třeba: http://zsvelkeopatovice.cz/podrobnejsi-informace/projekt-edison/)
A znovu – naše peníze se nevyhazují se spoustou utajování. Naopak – NO jsou povinny zveřejňovat účetní závěrky dle zákona, viz: https://www.22hlav.cz/povinnost-auditu-zverejnovani-u-nestatnich-neziskovych-organizaci-od-112016.
V Brně – Bystrci si rodiče naprosto jednoznačně stěžovali na islamizační indoktrinaci (ti "zahraniční studenti" byli jen muslimové) svých dětí a odmítali je na tyhle akce pouštět.
Opravdu nemám čas hledat po webech tisíců neziskovek a sestavovat z nich přehled, kolik které z nich stát dal. Ten přehled by měl být udělaný státem a na jednom místě. A veřejně přístupný, protože to jsou naše peníze.
[27]: ano, ale stěžovali si na ni jaksi PŘEDTÍM, než ona slavná indoktrinace proběhla 😉 O problému se začalo psát už 10.2.2017 (viz: http://zsheyrovskeho32brno.cz/projekty/edison.html), ale samotný týden se studenty s ciziny se konal až 20.-24.2. (viz: http://zsheyrovskeho32brno.cz/projekty/edison.html).
Na školu přijelo celkem 5 studentů – po jednom z Ghany, Indonésie, Turecka, Portugalska a Číny. Takže by byla dost velká náhoda, kdyby všech pět z tak kulturně rozdílných zemí bylo muslimského vyznání. Navíc výuka neměla s propagací jakéhokoli náboženství co do činění a dopředu ani nikdo nemohl tušit, jaké náboženství který student vyznává (z hodin pod projektem Edison ve školách btw. existují na internetu spousty fotek a videí, tak se mrkni na tu "indoktrinaci").
Tento projekt trvá už roky, našla jsem záznamy různých škol třeba už z roku 2013. A kromě Hynka Charouse, který čirou náhodou kandidoval za obskurní uskupení Svoboda a Síla, si na "multikulti propagandu" zatím nikdo nestěžoval. Takže znovu a opět – nemáš pravdu. A nejen, že nemáš pravdu, ty dokonce buď vědomě lžeš ("všichni byli muslimové") nebo absolutně kašleš na nějaká fakta a jedeš si jen podle svých dojmů.
[28]: pardon, první zdroj měl být: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/propagace-islamu-jen-prednasky-o-jinych-zemich-brani-se-bystrcka-skola-20170210.html
[27]: jo a jestli chceš dělat rozbor, tak by ti mohl pomoci tento VEŘEJNĚ PŘÍSTUPNÝ rozbor financování NO státem 🙂
https://www.vlada.cz/cz/ppov/rnno/dokumenty/rozbor-financovani-nestatnich-neziskovych-organizaci-152610/
Zajímavá je například strana 26, kde se dozvíš, že zatímco na sport šlo 2,5 mld. a na sociální služby 3,5 mld., na multikulti zlo (= národnostní menšiny a etnické skupiny, což jsou jen tak btw. v ČR hlavně Ukrajinci) to bylo 39 milionů, na Romy necelých 25 milionů a na feminacistky ani ne 5. Což není v součtu ani 1% z celého budgetu na neziskové organizace.
27- Hej kámo neber se vždycky tak vážně.
Občas něco plácneš a pak se za celý měsíce nasbírá tolik skutečností, že bych se bej tebou červenal jako Ferrari.
https://www.youtube.com/watch?v=MaydcVBdesU
[30]:
1. Lidé se mohli bránit předem, protože to nebyla první akce tohoto typu.
2. 3 z těch "studentů" byli muslimové zcela určitě, mezi těmi zbývajícími mohl být nějaký konvertita. Konvertité mohli být i v rámci "českého" doprovodu. A je otázka, kdo z nich byl skutečně na děti nasazen, a kdo tam byl jako "stafáž".
3. Charouz zveřejnil "znalostní test", který žáci dostávali (asi vyfocený mobilem), a ten byl zaměřen čistě na islám a nic jiného. A navíc požadované odpovědi byly "islamistické", např. Mohameda měli žáci označit za "proroka" a nikoli za podvodníka a masového vraha, což je jediná možná správná odpověď.
Děti byly také zvány do mešity na další indoktrinační akce. K čemu to vede – viz mnou výše citovaný případ z Polska.
4. Ten "test" také dokazuje, že tebou citovaný článek z Brněnského deníku je jen bezcenný žvást.
5. Jsem přesvědčen, že rodiče by měli mít právo rozhodnout, zda se jejich děti budou takovéto indoktrinaci vystavovány nebo ne (jako je např. nepovinná výuka náboženství).
Blábolení, že "Mohamed byl prorok", to není Pythagorova věta nebo Ohmův zákon; tedy věci, které by se ve škole učit měly a jejichž znalost má právo stát požadovat.
MMCH děti Židů mohou mít problém i s "křesťanskými" informacemi o křesťanství, protože podle judaismu byl Kristus nikoli spasitel, ale podvodník (a pro děti ateistů platí +- to samé).
Jistěže by se děti o islámu učit měly, ale pak by to měly být vyvážené a fakty podložené informace, včetně informací o islámském terorismu, ženské obřízce, kamenování žen, postavení nemuslimů (a obecně poměrech) v islámských zemích apod.
A na pozici pomocných lektorů o islámu bych viděl raději nějaké naše experty, kteří v islámských zemích pracovali, nebo exmuslimy. Není náhodou, že naprostá většina našich lidí, kteří mají dlouhodobé (hlavně pracovní) zkušenosti s poměry v islámských zemích, se angažuje v antiislamizačních hnutích.
Ono se dá s trochou nadsázky říct, že o islámu existují pouze dvě kategorie informací: pozitivní a pravdivé. A bylo by vhodné podávat v rámci výuky na školách spíše ty druhé.
Nehledě k tomu, že jsme v r. 1989 zvonili klíči mj. za to, aby bylo školství odpolitizováno, a ta akce EDISONu by byly politickou indoktrinací i v případě, pokud by to byla čistě multikulturní indoktrinace, tj. bez islámu.
Na podzim budu zcela jistě volit některou ze stran / uskupení, které jsou pro zákaz politické indoktrinace na školách.
[32]:
1) Proč se tedy u těch předchozích nebránili?
2) Z jakého zdroje máš tuto informaci?
3) a 4) Opět – zdroj? Foto toho testu? (nedaří se mi ho vygooglit, ačkoli se snažím). Když jsem našla na FB stránku, kterou provozuje Charouz a spol. tak celkem předpokládám, že to bude zase nafouknutá bublina, protože se rozčiluje nad fotkou každého člověka nebílé pleti v učebnici.
5) S tím souhlasím. Rodiče ale mají přece možnost svoje děti omluvit z vyučování.
Pořád jsi nepodal JEDINÝ důkaz, že děti v té nebo jakékoli jiné školy byly jakkoli infoktrinovány čímkoli. Podle všech dostupných informací, které jsem našla já, to byla prostě hodina vedená v angličtině se studentem z cizí země. Něco podobného jak si vzpomínám jsme taky kdysi měli na základce asi v 7.třídě, byli to dva Indové a ukazovali nám nějaké fotky a povídali si s náma o Indii. Já jsem je pak s dalšíma děckama, co uměla dobře anglicky, prováděla po naší škole.
Mimochodem, posloucháš se, jak strašně směšně to, co píšeš, zní? Konvertité v rámci českého doprovodu? Indoktrinace islámem za zlovolného spinknutí neziskovky s učiteli proti nic netušícím nevinným dětem? OMG 😀 A proto nornámlě ten projekt probíhá na školách po celé Brně a nikdo se proti tomu nebouří, protože prostě není proti čemu?
Třeba tady je fotka "odporné indoktrinace čínským komunismem za pomoci čínského písma".
http://web.zskridlovicka.cz/wp-content/uploads/wppa/3507.jpg?ver=25
Ale určitě máš lepší informace a víš, že tahle asiatka je konvertitka a ve skutečnosti na děti působí islámem…
[Smazaný komentář]
1) Proč se tedy u těch předchozích nebránili?
2) Z jakého zdroje máš tuto informaci?
3) a 4) Opět – zdroj? Foto toho testu? (nedaří se mi ho vygooglit, ačkoli se snažím). Když jsem našla na FB stránku, kterou provozuje Charouz a spol. tak celkem předpokládám, že to bude zase nafouknutá bublina, protože se rozčiluje nad fotkou každého člověka nebílé pleti v učebnici.
5) S tím souhlasím. Rodiče ale mají přece možnost svoje děti omluvit z vyučování.
Pořád jsi nepodal JEDINÝ důkaz, že děti v té nebo jakékoli jiné školy byly jakkoli infoktrinovány čímkoli. Podle všech dostupných informací, které jsem našla já, to byla prostě hodina vedená v angličtině se studentem z cizí země. Něco podobného jak si vzpomínám jsme taky kdysi měli na základce asi v 7.třídě, byli to dva Indové a ukazovali nám nějaké fotky a povídali si s náma o Indii. Já jsem je pak s dalšíma děckama, co uměla dobře anglicky, prováděla po naší škole.
Mimochodem, posloucháš se, jak strašně směšně to, co píšeš, zní? Konvertité v rámci českého doprovodu? Indoktrinace islámem za zlovolného spinknutí neziskovky s učiteli proti nic netušícím nevinným dětem? OMG 😀 A proto nornámlě ten projekt probíhá na školách po celé Brně a nikdo se proti tomu nebouří, protože prostě není proti čemu?
Třeba tady je fotka "odporné indoktrinace čínským komunismem za pomoci čínského písma".
http://web.zskridlovicka.cz/wp-content/uploads/wppa/3507.jpg?ver=25
Ale určitě máš lepší informace a víš, že tahle asiatka je konvertitka a ve skutečnosti na děti působí islámem…
[33]:
1. U těch předchozích asi teprve v jejich porůběhu zjistili, co je to zač. Jediné, co mohli udělat, že dali echo o celé té akci na internet.
2. Sama uvádíš země původu. Turecko a Indonésie jsou islámské země, v Ghaně je skoro 20 procent muslimů s agresívním nárůstem a velmi agilních, takže z ní bych očekával taky muslima.
3 a 4 Opravdu z hlavy nevím, jestli to bylo na Eurábii, na stránkách bloku proti islamizaci nebo jinde. Zkus použít spíš yandex nebo ten čínský vyhledávač, případně duck duck go, Google zcela jednoznačně výsledky vyhledávání "upravuje". Zkus taky hledat v obrázcích (byl to sken nebo fotka).
5. Škola, která tuhle akci organizovala, z ní odmítla malou Charouzovou omluvit a dokonce jí vyhrožovala sníženou známkou z chování.
Oni tam mají ve sboru učitelů nějakou nábožensky vymozkovanou aktivistku za KDU-ČSL – prostě křesťané jako trojský kůň islamizace.
Právě konflikt kolem nemožnosti děti z toho vymývání mozků omluvit vyvolal reakci občanů na internetu a jejich protiaktivity. Pokud by bylo umožněno z těchto "aktivit" děti jednoduše omluvit, tak by to asi nikdo neřešil, u nás jsou lidé v principu tolerantní (možná až moc).
Uvědom si ale, že špína, která tohle organizuje, chce povinně vymývat mozky plošně všem dětem, i proti vůli jejich rodičů (jako v tom výše citovaném Polsku).
Proto vidím jako rozumné řešení plošný zákaz podobných akcí na školách.
[Smazaný komentář] to je neuvěřitelná snůška nepodložených keců a spekulací, popravdě se mi z toho zvedá zaludek. Nepodal jste JEDEN JEDINEJ podklad, ale trváte na své pravdě.
Kdybyste tvrdil, že Miloš Zeman je ve skutečnosti obří ještěrka z vesmiru, která se snaží ovládnout svět, tak budete za úplně stejného pitomce, protože na to mate asi stejně důkazů, jako na to, ze Edison a neziskovky indoktrinuji děti multikulturalismem.
S tím rozdílem, že kdybyste nas přesvědčoval o Zemanově plazovitosti, tak by to bylo zábavný.
[35]: to je neuvěřitelná snůška nepodložených keců a spekulací, popravdě se mi z toho zvedá zaludek. Nepodal jste JEDEN JEDINEJ podklad, ale trváte na své pravdě.
Kdybyste tvrdil, že Miloš Zeman je ve skutečnosti obří ještěrka z vesmiru, která se snaží ovládnout svět, tak budete za úplně stejného pitomce, protože na to mate asi stejně důkazů, jako na to, ze Edison a neziskovky indoktrinuji děti multikulturalismem.
S tím rozdílem, že kdybyste nas přesvědčoval o Zemanově plazovitosti, tak by to bylo zábavný.
[37]:
Celý konflikt vznikl proto, že jako "multikulturní výchova" byla prováděna proislamizační akce, vymývání mozků islámskou ideologií – důkaz ve formě "testu" pro žáky byl rodičí vystaven na internetu. A žáci "byli zváni" do mešity (je to potvrzeno svědectvím žáků, kteří se akce museli zúčastnit).
A, mimochodem, ten kontrolní test o islámu je celý v češtině, takže vyvrací i blábol o "výuce angličtiny".
Hlavním problémem (a startérem konfliktu) bylo, že škola odmítla děti z tohoto vymývání mozků omluvit a naopak vyhrožovala snížením známky z chování (IMHO ani neomluvená celodenní absence není pro něco takového postačující důvod). Opět je tento fakt jednak prokazatelný na základě vyjádření účastníků konfliktu mezi rodiči a školou (tedy zástupců školy a rodičů), jednak logicky plyne z faktu, že toto byla hlavní příčina celého konfliktu.
Čili opravdu nechápu, o jakých "nepodložených kecech" píšeš, když je vše doloženo svědectvími a materiálními důkazy. Asi se pohybuješ v jiné realitě (možná v té, kde je Zeman ještěr).
[35]: hele, sorry, ale teďka už ses tak zapletl do vlastních nesmyslů, že je mi tě normálně až líto.
Takže si to shrneme. Ty MÁŠ POCIT, že se jednalo o muslimské studenty, kteří budou dělat propagandu islámu a to na základě toho, co o tom řekl nějaký Hynek Charous, shodou okolností člověk blízký IvNČR a to aniž by tento projekt viděl na vlastní oči. A to i přesto, že součástí projektu byl třeba Mexičan nebo Portugalec (na jiných ZŠ Australan, Američan, Němec, Rumun…). Tito jsou dle TVÉHO POCITU jen "stafáž". Na jiných školách (a program probíhá roky na hromadě škol), kde se toho nechytil IvNČR, Charous aspol., pak žádné protesty ani problémy nebyly.
Podle Charousových vlastních citací (viz: http://www.vlasteneckenoviny.cz/?p=180226 a viz: https://www.expres.cz/otec-proti-multikulti-dceri-hrozi-reditelska-dutka-fhj-/zpravy.aspx?c=A170327_092303_dx-zpravy_Neos) se dále dozvídáme, že mu nevadil ani tak islám, jako "multikulti". A i on sám měl jen POCIT, že tam bude indoktrinace islámem probíhat.
A opět dle jeho vlastních citací napsal dceři omluvenku, že je nemocná a žádný postih jí za neúčast nehrozil. A o snížené známce z chování za absenci nikde není ani slovo, ani od jinak hysterického Charouse, takže sis to prostě vymyslel.
Za co jí ale hrozil postih (viz odkaz výše) je to, že tajně vyfotila seznam rodičů i s kontakty na ně, aby je její papínek mohl otravovat. Což je porušení zákona na ochranu osobních údajů a za ředitelskou důtku se nedivím.
A na závěr nejlepší perlička. Pokud byl ten slavný test v ČEŠTINĚ, nenapadlo tě, že pak ho asi nenapsal ani indonéský ani turecký muslim, ale česká učitelka? A že se třeba vůbec netýká nějakého projektu Edison, ale úplně jiného předmětu na normální základce, já ti nevím, třeba dějepisu?
Takže podtrženo sečteno, kromě POCITU tebe a pana Charouse a jakéhosi testu o islámu, který ale není k nalezení a o kterém nemáme tušení, jestli měl s daným projektem něco společného (vzhledem k jazyku, v jakém byl napsán), nemáme žádný důkaz, že na škole probíhala nějaká indoktrinace islámem.
A na závěr. Hele, ty fakt věříš, že někdo, kdo chce přemluvit děti, aby konvertovali na islám, by to dělal takhle debilním způsobem? Jako že by nabral v různých zemích světa jednotlivce ve věku 20-25 let, kteří by museli být "tajní agenti", šířící ideologii islámu a tento pak šířili po českých školách? Během hodinové přednášky? A to prosím ještě v angličtině, takže by jim vzhledem k úrovni Aj na našich školách u toho půlka děcek vůbec nerozumněla? A do toho ještě zamícháš nic netušící skutečné studenty, aby to naoko vypadalo důvěryhodně? Tobě samotnýmu to nezní jako totální píčovina?
[38]: jo a mrkni se na tohle video, jak ten projekt VŮBEC není v angličtině 😉 https://www.zs-janskeho.cz/index.php/videa/video/120-projekt-edison
[39]:
V tom, co sama aktivně cituješ, se píše:
"Odmítal účast své dcery Elišky (14) na školou organizované “multikulti“ přednášce neziskové organizace AIESEC, která měla žákům pozitivně přiblížit život v muslimském světě."
Jinými slovy se zcela jednoznačně jednalo o islamizační vymývání mozků.
Ten samý tebou citovaný zdroj označuje organizátorku celé akce za "fanatičku".
Druhý tebou citovaný zdroj opět jednoznačně označuje celou akci za "vymývání mozků". Takže sis těmi citacemi trochu naběhla.
To, že tento fašistický póvl zakazuje, aby žáci měli adresy svých spolužáků je už jen třešnička na dortu.
Já bych musel mít ředitelskou důtku jak na ZŠ, tak na gymplu, protože jsem měl adresy (ale i telefony) většiny spolužáků. Na lékařské fakultě bych šel asi rovnou sedět, protože jako předseda kruhu jsem měl nejen adresy a telefony spolužáků z něj, ale i vzory jejich podpisů (takže jsem např. mohl pomáhat zajišťovat stoprocentní účast na přednáškách podle presenčních listin).
Tady se jasně ukazuje, že ta "ochrana osobních dat" je v reálu opatření, které má zamezit tomu, aby se lidé nějak "nežádoucně" sdružovali.
Ten "test" byl nejspíš z toho projektu, nemám důvod této informaci nevěřit.
Se žáky se zcela jistě při té akci komunikovalo česky, proto je také presentace této akce jako výuky angličtiny jen lživý blábol. Navíc Indonézané ani Portugalci nejsou angličtí rodilí mluvčí (šišlaná portugalská angličtina, s níž jsem se už setkal, je ještě horší než czenglish), takže opravdu neexistuje jediný důkaz pro tvrzení, že akce měla zlepšovat jazykové kompetence žáků.
Pokud se týká tvých posledních námitek: Dost podobně si počínají Svědci Jehovovi a úspěch mají, prostě proto, že při oslovení dostatečně velkého počtu lidí i s malou pravděpodobností úspěchu někoho získají. A naprosto stejně fungují i "pyramidové hry".
A pokud nějakého žáčka nalákají na "podrobnější informace pro zájemce v mešitě tehdy a tehdy", tak ho získají pro konverzi už s pravděpodobností docela slušnou (viz výše citovaný případ v Polsku).
—–
Pokud si to tedy shrneme, tak indoktrinace islámem tam zcela jednoznačně byla, píšou v tom smyslu oba zdroje, které cituješ, přitom ten Expres.cz si zřejmě sháněl informace nezávisle na Charouzovi.
Účast muslimů je jasně daná státní příslušností alespoň části lektorů.
Jinými slovy, i zdroje, kterými argumentuješ, dávají za pravdu mě.
To youtube jsem si nepouštěl (jsem na mobilním modemu s omezeným objemem dat), nicméně nějaký propagandistický film mě těžko může přesvědčit.
Asi by byl daleko zajímavější záznam toho, co se dělo na té škole na ul. Heyrovského, a ten k dispozici není. Jen svědectví, která jednoznačně hovoří o indoktrinačních aktivitách.
Vyhrožování sníženou známkou z chování za neúčast bylo citováno zase jinde (a nemám důvod o tom pochybovat), už proto, že podle dohledatelných informací (viz tebou citované zdroje) má pravdu Charouz. Navíc, když si našli jinou záminku, nemuseli jeho dceru atakovat ředitelskou důtkou atd. explicitně za neúčast na této akci.
[41]: sorry, ale ty seš prostě fakt asi postiženej na hlavu. Protože se někde na internetu napíše, že to byla islamizační akce na vymývání mozků, tak to je důkaz toho, že to tak opravdu bylo? Takže když na blog napíšu, že Pergill je muslimský fanatik, který vymývá mozky, tak se to v tu chvíli stává důkazem??? Bože můj, čteš si to po sobě?
To video na youtubku není žádný propagandistický video, ale sestřih projektu Edison z nějaké pražské školy. Takových videí z toho projektu je plnej internet – a ne z nějakého oficiálního "propagandistickýho" zdroje, ale přímo na webech těch škol. Na těch videích je jasně vidět, že zahraniční studenti, ač nerodilí mluvčí, opravdu mluví anglicky (a ne úplně blbě) a opravdu přednáší dětem hlavně o své domovské zemi, o kultuře, památkách, o tom, jak se tam žije. Protože světe div se, ten projekt není o výuce anglického jazyka, ale o poznávání jiných zemí prostřednictvím jejich vlastních obyvatel. Češi takhle jen tak mimochodem jezdí povídat zase do té Indonésie kupříkladu.
Takže prostě ne, nemáš a nebudeš mít pravdu. Pořád není žádný důkaz o tom, co tvrdíš, jenom nějaké "četl jsem na internetu jakási svědectví". Naopak je milion důkazů o tom, že žádná islamistická propaganda neprobíhala (videa a fotky z jiných škol z podobných akcí, to, že na žádné jiné škole nebyl s touto výukou žádný problém, účast lektorů z neislámských zemí, tvrzení ředitelky školy a dalších učitelů, vztekání se pana Charouse už týden před konáním akce na základě jeho pocitu a strachu…). A fakt promiň, ale někdo, kdo čte odbornou literaturu, by snad měl dokázat odlišit, co je relevantní faktický zdroj a co je jedna paní povídala. A když na Expres.cz napíšou, že organizátorka akce je fanatička a vymývá dětem mozky, tak to opravdu, ale opravdu neznamená, že to tak skutečně je.
Takže slova nějakého nepodepsaného bulvárního pisálka a vlasteneckých novin jsou hodnověrnější zdroj, než slova učitelky z té školy s třicetiletou praxí, chápu to dobře?
Ty se prostě za každou cenu držíš svojí (a Charouzovy) pohádky o tom, jak dětem "píchali do žíly islám", že ti prostě můžu svézt fajta na hromadu a je ti to fuk. Tímto příspěvkem končím. Nemá to cenu, Víc důkazů a rozumnejch úvah už ti prostě nemůžu dát. Věř si dál čemu chceš. Ale fakt mě děsí, jak snadný je zmanipulovat jinak docela chytrýho člověka pár větama na obskurních webech. Začínám se docela dost bát.
Btw. četl jsi tohle? Jak začal milý pan Charous rovnou křičet do médií, aniž by něco nejdřív řekl přímo v té škole? Nebo je učitelka podle taky konvertitka a obviníš ji ze lži?
http://www.bystrc.kdu.cz/aktualne/prohlaseni-mgr-evy-barovjanove-k-utokum-na-jeji-os
[Smazaný komentář] sorry, ale ty seš prostě fakt asi postiženej na hlavu. Protože se někde na internetu napíše, že to byla islamizační akce na vymývání mozků, tak to je důkaz toho, že to tak opravdu bylo? Takže když na blog napíšu, že Pergill je muslimský fanatik, který vymývá mozky, tak se to v tu chvíli stává důkazem??? Bože můj, čteš si to po sobě?
To video na youtubku není žádný propagandistický video, ale sestřih projektu Edison z nějaké pražské školy. Takových videí z toho projektu je plnej internet – a ne z nějakého oficiálního "propagandistickýho" zdroje, ale přímo na webech těch škol. Na těch videích je jasně vidět, že zahraniční studenti, ač nerodilí mluvčí, opravdu mluví anglicky (a ne úplně blbě) a opravdu přednáší dětem hlavně o své domovské zemi, o kultuře, památkách, o tom, jak se tam žije. Protože světe div se, ten projekt není o výuce anglického jazyka, ale o poznávání jiných zemí prostřednictvím jejich vlastních obyvatel. Češi takhle jen tak mimochodem jezdí povídat zase do té Indonésie kupříkladu.
Takže prostě ne, nemáš a nebudeš mít pravdu. Pořád není žádný důkaz o tom, co tvrdíš, jenom nějaké "četl jsem na internetu jakási svědectví". Naopak je milion důkazů o tom, že žádná islamistická propaganda neprobíhala (videa a fotky z jiných škol z podobných akcí, to, že na žádné jiné škole nebyl s touto výukou žádný problém, účast lektorů z neislámských zemí, tvrzení ředitelky školy a dalších učitelů, vztekání se pana Charouse už týden před konáním akce na základě jeho pocitu a strachu…). A fakt promiň, ale někdo, kdo čte odbornou literaturu, by snad měl dokázat odlišit, co je relevantní faktický zdroj a co je jedna paní povídala. A když na Expres.cz napíšou, že organizátorka akce je fanatička a vymývá dětem mozky, tak to opravdu, ale opravdu neznamená, že to tak skutečně je.
Takže slova nějakého nepodepsaného bulvárního pisálka a vlasteneckých novin jsou hodnověrnější zdroj, než slova učitelky z té školy s třicetiletou praxí, chápu to dobře?
Ty se prostě za každou cenu držíš svojí (a Charouzovy) pohádky o tom, jak dětem "píchali do žíly islám", že ti prostě můžu svézt fajta na hromadu a je ti to fuk. Tímto příspěvkem končím. Nemá to cenu, Víc důkazů a rozumnejch úvah už ti prostě nemůžu dát. Věř si dál čemu chceš. Ale fakt mě děsí, jak snadný je zmanipulovat jinak docela chytrýho člověka pár větama na obskurních webech. Začínám se docela dost bát.
Btw. četl jsi tohle? Jak začal milý pan Charous rovnou křičet do médií, aniž by něco nejdřív řekl přímo v té škole? Nebo je učitelka podle taky konvertitka a obviníš ji ze lži?
http://www.bystrc.kdu.cz/aktualne/prohlaseni-mgr-evy-barovjanove-k-utokum-na-jeji-os
http://www.bystrc.kdu.cz/aktualne/prohlaseni-mgr-evy-barovjanove-k-utokum-na-jeji-os
[Smazaný komentář]
1. Citace, které zeď odsuzuješ, jsi použila ty a prohlašovala jsi, že potvrzují tvou verzi, byť hlásají pravý opak.
2. Už jsem uvedl, že tato akce nebyla první, takže rodiče, kteří se zajímali o její podstatu, o ní získali informace coby o islamistické propagandě (Expres jednoznačně uvádí, že šlo o pozitivní informace o životě v islámských zemích, nikoli o angličtinu).
3. Neuvedla jsi jediný důkaz, že to na Heyrovského jako islamofilní akce neproběhlo, videa z jiných škol takovým důkazem prostě nejsou. Naopak ze školy Heyrovského jsou svědectví a materiální důkaz – test (až budu na silném připojení a bez omezeného objemu dat, zkusím ho pohledat).
MMCH – Bystrčan, který o té akci informoval první a nejpodrobněji, není dostupný. Náhoda, co?
4. Nebyla by to první akce tohoto druhu, bylo z jiné školy zachyceno, že se jim tam učitelka oblékla do burky, aby propagovala islám (děti si to vyfotily na mobily a daly to na net). Jinde zase děti učili modlitby k ďáblovi, kterého muslimové uctívají.
MMCH zamezení dokumentace takovýchto prasečin je patrně hlavním důvodem k připravovanému zákazu mobilů na školách.
Navíc se podobné akce dějí i v jiných státech EU. Důkazem toho, že mají islamizační charakter je ta akce v Polsku, o níž jsem citoval článek z Reflexu:
https://www.reflex.cz/clanek/zpravy/89490/rodinne-drama-v-polsku-ctrnactileta-divka-konvertovala-k-islamu-rodice-o-ni-bojuji.html
Nebo je snad Reflex zpravodaj IvČRN?
Takže:
Propagace islámu (včetně nabídek návštěvy mešity) je svědecky doložena. Můžeme svědectví nezletilých žáků jistě odmítnout, ale pak bychom museli pustit z vězení spoustu pedofilů, kteří byli pomocí svých dětských obětí usvědčeni. Indonézané byli zcela jistě muslimové. "Test", který byl vystaven na netu islamizaci nasvědčuje také (formulací otázek).
Nemáš k dispozici jediný důkaz a jediné nezávislé svědectví, že by tomu bylo jinak.
MMCH: V exaktních vědách, kam patří i biomedicínské obory, se berou články z firemních časopisů nebo o firmami podporovaném výzkumu jako irelevantní a některé lepší impaktované časopisy dokonce odmítají přijmout nejen takovéto texty, ale i příspěvky v nichž by byly takové zdroje citovány. Ty jsou přitom asi tak +- ekvivalentní těm videím a propagačním materiálům, které cituješ a zmiňuješ.
[43]:
1. Citace, které zeď odsuzuješ, jsi použila ty a prohlašovala jsi, že potvrzují tvou verzi, byť hlásají pravý opak.
2. Už jsem uvedl, že tato akce nebyla první, takže rodiče, kteří se zajímali o její podstatu, o ní získali informace coby o islamistické propagandě (Expres jednoznačně uvádí, že šlo o pozitivní informace o životě v islámských zemích, nikoli o angličtinu).
3. Neuvedla jsi jediný důkaz, že to na Heyrovského jako islamofilní akce neproběhlo, videa z jiných škol takovým důkazem prostě nejsou. Naopak ze školy Heyrovského jsou svědectví a materiální důkaz – test (až budu na silném připojení a bez omezeného objemu dat, zkusím ho pohledat).
MMCH – Bystrčan, který o té akci informoval první a nejpodrobněji, není dostupný. Náhoda, co?
4. Nebyla by to první akce tohoto druhu, bylo z jiné školy zachyceno, že se jim tam učitelka oblékla do burky, aby propagovala islám (děti si to vyfotily na mobily a daly to na net). Jinde zase děti učili modlitby k ďáblovi, kterého muslimové uctívají.
MMCH zamezení dokumentace takovýchto prasečin je patrně hlavním důvodem k připravovanému zákazu mobilů na školách.
Navíc se podobné akce dějí i v jiných státech EU. Důkazem toho, že mají islamizační charakter je ta akce v Polsku, o níž jsem citoval článek z Reflexu:
https://www.reflex.cz/clanek/zpravy/89490/rodinne-drama-v-polsku-ctrnactileta-divka-konvertovala-k-islamu-rodice-o-ni-bojuji.html
Nebo je snad Reflex zpravodaj IvČRN?
Takže:
Propagace islámu (včetně nabídek návštěvy mešity) je svědecky doložena. Můžeme svědectví nezletilých žáků jistě odmítnout, ale pak bychom museli pustit z vězení spoustu pedofilů, kteří byli pomocí svých dětských obětí usvědčeni. Indonézané byli zcela jistě muslimové. "Test", který byl vystaven na netu islamizaci nasvědčuje také (formulací otázek).
Nemáš k dispozici jediný důkaz a jediné nezávislé svědectví, že by tomu bylo jinak.
MMCH: V exaktních vědách, kam patří i biomedicínské obory, se berou články z firemních časopisů nebo o firmami podporovaném výzkumu jako irelevantní a některé lepší impaktované časopisy dokonce odmítají přijmout nejen takovéto texty, ale i příspěvky v nichž by byly takové zdroje citovány. Ty jsou přitom asi tak +- ekvivalentní těm videím a propagačním materiálům, které cituješ a zmiňuješ.
Powerpoint presentation help . + , ) , . $ = > > < , ! . * > < . . ( . ^ * . . . ? http://essay-for-your-day.gq/86/ Mfa application ) . " % Cengage homework answers > . ) – ( & ! > \ ^ = + # – – . < $ < ( . * –