Óda na ženskou nezávislost nebo ženu znevažující kýč?

Dámy a slečny v růžových hadřících, které poletují po zahrádce a vysokými hlásky si prozpěvují písničku o tom, jak „roští musí pryč“. Že nevíte o co jde? Pak buďte rádi…
Jedná se o reklamu na dámské holicí strojky, která nedávno kolovala po internetu jako vtip. Bohužel to není vtip, ale krutá realita. Ano, vskutku existují na světě scénaristé a reklamní agenti, kteří si myslí, že na ženy nejlépe zapůsobí debilní popěvek, růžové sekačky a do tvarů zastřižené keře, jako alegorie na dámské přirození. Otázkou zůstává, jestli je tomu tak proto, že svět pokročil a témata dámského holení jsou natolik otevřená, že si feministky mohou mnout ruce a nebo je naopak svět stále v pravěku, kdy už i jeskynní muži bručeli, jak se jejich něžnější polovičky akorát pořád ověšují kostmi a řeší, jak vypadají.
Viděli jste tuhle růžovou barvou a kýčem přetékající reklamu? A co říkáte – je to oslava ženské nezávislosti a nebo jen obludný pokus udělat z nás vymaštěné slepice, kterým jde jen o vzhled?

Pokud jste tento šot ještě neviděli, doporučuju shlédnout – i když přetrpět tu minutu a půl
bude asi pro všechny hrdé ženy (a muže, co mají rádi intelektuálky) asi katastrofa
Na hloupé písničky v reklamách už jsme si asi všichni zvykli. Tu a tam nad nimi pozvedneme obočí, ale to je asi tak všechno, co s tím naděláme. Jenomže co když je už písnička tak hloupá, že vyloženě znevažuje něžnější pohlaví a vykresluje ho v kýčovitě růžových barvách? Jak si pak vůbec bude moct ženská jít koupit do obchodu žiletky, aniž by se na ni ostatní nedívali skrz prsty – „hele, to bude asi pěkná pindulína!“
Právě ten výraz, který pravděpodobně vzešel z nepovedeného českého překladu, je mi trnem v oku asi nejvíc. Růžové sekačky sper ďas, už jsme v reklamách viděli mnohem horší věci, ale pindulína? A ještě k tomu pravá pindulína? Bohové, říct mi někdo, že jsem pravá pindulína, tak mu toho jeho pindulína asi nakopu!
A co oholená Afrodita nebo kvetoucí zahrádka? Není tohle už vážně trošku za hranicí reklamního (ne)vkusu? Ne, že bych holení nějak zvlášť řešila, koneckonců, jsem barbarka, ale rozhodně vím, po kterých žiletkách už v životě do regálu nesáhnu…
A co vy, milé dámy? Jste stejně pohoršené a naštvané a nebo jste zvyklé na to, že z vás dělají pipky (nebo spíš pindulíny) a tak to ani neřešíte? A co vy, pánové? Máte doma svoji pindulínu, co není líná?

47 komentáře “Óda na ženskou nezávislost nebo ženu znevažující kýč?

  1. Já jsem přírodní blondýna a zvykla jsem si na to, že si ze mě srandu dělali vždycky. Buď to začneš řešit a nezbyde ti nic jiného, než se rozčilovat, nebo se s tím smíříš a začneš si dělat srandu ze sebe.
    Myslím, že tahle reklama měla být vtip (jak jsi psala na začátku), ale zvrtlo se to a už to tak vtipné není. S troškou nadsázky bychom se tomu ale mohly zasmát, ne?:)
    (i když tedy nechápu, proč to samé neudělají u mužů, když to je tak vtipné.)

  2. Radši si to snad ani nebudu pouštět, tvůj komentář mi myslím prozatím postačí k představení si, co to je za šílenost :O

    "oslava ženské nezávislosti", "mohou si feministky mnout ruce" – nikoliv, právě naopak. Nezávislost by přece spočívala v tom, nenechat si diktovat společností, jak zacházet se svým vlastním tělam. Jenže kosmetický průmysl chce penízky, a tak označil za problém a nežádoucí jev záležitosti úplně přirozené (jako chloupky na těle nebo např. i celulitidu – to je taky něco, co má přirozeně téměř každá dospělá žena, takže proč z toho dělat nějakou anomálii). Takže nejdřív nám namluví, že s naším tělem je něco v nepořádku, a pak už stačí nabízet výrobky, které daný "problém" vyřeší.

  3. Kristova noho! Začalo mi z toho tikat obočí…

    Tohle vážně běží v televizi? Ach bože… tak aspoň už vím, co nekupovat. Upřímně doufám, že v originále to znělo líp; budu se utěšovat myšlenkou, že to zmrvili až v českém překladu (i když nevím jak s těmi úsměvy made in China…) Moje oči… a uši…

  4. Ono to bylo myšlené vážně? Já si celou dobu myslela, že je to jen blbý fejsbúgový ftípek. Pitomnější, než ostatní, ale budiž.

    Mimochodem, ta pindulína mě taky zarazila, protože mám to slovo zafixované jako nadávku. Ale s přítelem bychom si klepali na čelo noootně i bez ní. Ale jinak to neřeším. 😀

  5. Myslím, že hlavním účelem téhle reklamy bylo šokovat. Neuvažovali nad tím, jaké světlo to na koho vrhá, prostě chtěli přijít s něčím, co půlku lidí rozesměje a druhou půlku pohorší, každopádně tak jako tak se o nich bude mluvit a jejich reklama tak splní účel.

  6. Pridávam sa k odporcom 😀 Je to, ehm, hrozné.

    Našťastie už nemám takéto problémy.. Keď som pred tromi rokmi povedal televízii pekné zbohom, zistil som, že je denne menej vecí, ktoré mi dokážu zdvihnúť dávku rage ^^"

  7. [9]: Já jsem to sledovala s otevřenou pusou celou dobu: tak blbá reklama snad ještě nebyla!To přesahuje stupiditu i té XXL Lutz… ale svým způsobem je to vtipné 🙂

  8. Horší reklamu jsem snad ještě neviděla, a že jsem viděla hodně věcí 😀

    Chci vidět ten chorý mozek, který tuto hnusárnu stvořil 😀 a to jsem si myslela, že debilní kecy o pocitu bezpečí v reklamách na vložky či tampony jsou vrchol.

    Jasně, jako kdyby neexistovala zlatá střední cesta. Buď jsi barbína, nebo příšera z pralesa. Demence nad demenci.

  9. To neni recese, ta reklama???? Nicmene teda reklamni agenti se moc nevytahli, protoze ruzova barva v reklame vubec nekoresponduje s modrym designem propagovaneho vyrobku, takze se pinduliny budou v regale strasne spatne orientovat a nejspis budou tak zblble, ze sahnou po konkurencnim vyrobku ruzove barvy 🙂
    Jinak to aspiruje na druhou nejblbejsi reklamu hned po reklame na Allways 😀 tam totiz i ta pisnicka stoji za prd, tahle je aspon vtipna…

  10. Hej decka, ja se priznam, ze sem asi tak strasne blba, ze kdyby tady nebylo napsany o cem a na co ta reklama je, tak bych ji asi vubec nepochopila…ted sem na to cucela znovu a jako sem fakt uplne v pasti.ja bych si mozna myslela, ze je to reklama na ruzovou sekacku na travu…fubar

  11. Uaa :D, tohle je asi ta nejhorší reklama, co jsem v životě viděla.
    Jestli tohle někdo myslel vážně, musel to být vážně magor.
    Slovo pindulína mě také zarazilo, je to hnus a mě tak někdo říct, zadupu ho do země.

  12. Uh, dělá se mi špatně. Možná to bude tím, že špatně snáším růžovou barvu. Možná to bude tím, že špatně snáším vypatlaná děvčata bez vlastního mozku, pro které je vrcholem námahy vymyslet, co si ráno oblečou. A nebo to bude tím, že vážně NESNÁŠÍM když mi někdo diktuje co mám dělat a jak mám vypadat, aby to bylo "přijatelné". A nejde mi jen o tu reklamu, která je nanejvýš trapná, ale i o lidi, kteří neustále odsuzují to, co se neřídí podle nich a televize. Bylo to ostřejší, než sjem chtěla, ale co se dá dělat. Ať žije svoboda vyjádření názoru a svoboda v pěstování zeleně! 😀

  13. Tak mě to nedá sem taky napsat.
    Víte, co mě na tomhle všem mrzí nejvíc? Jak kosmetický průmysl všem nasugeroval, že není NIC horšího, než když se ženská zapomene oholit. Když si třeba nevytrhá obočí, nebo se nenamaluje, nebo si vezme jánevim vytahaný oblečení, nebo se chlap zapomene oholit, nic není tak pozvedajícího, jako tohle 😀 Jasně, mě se to taky nějak extra nelíbí a holim se, sama ráda řešim hadry, šminky atd. – protože mě to prostě baví, ale vadí mi to dogma, jako kdyby se měl kvůli tomu zbořit svět a něco co roste samo od sebe přirozeně na těle, je prostě špína. Ach jo. Uf, je to venku 😀

  14. NE NE NE NE NE! Tohle nemůže nikdo myslet vážně! Po shlédnutí téhle reklamy mi muselo IQ klesnout aspon o padesát bodů. Hm, padesát, to bude asi hodnota IQ těch, co tu reklamu vytvořili. Dohromady. Když vidím něco takového, začínám se až stydět, že patřím k ženské části populace. Opravdu nás tvůrci takhle vidí? Zastřelte mě. A chudák kočka 🙁

  15. no váhala jsem, jestli si to pustit, nebo ne, ale říkala jsem si, že to nemůže být tak hrozný…
    ale po zapnutí mi klesla čelist, a málem se mi pusu nepovedlo znovu zavřít!
    hrůza.. jako by nestačily připitomělý reklamy t-mobile s dá dá dá..

  16. Kriste pane 😀
    Pindulína, tenhle výraz pochází z toho seriálu, myslím že se to jmenovalo Dokonalý svět, nebo tak nějak. Aspoň já to tam slyšela jako první. Hrála tu holku Norisová a byla to docela zdařilá parodie (aspoň na začátku).

  17. já jsem před časem zkusila pánské žiletky gillet cool white power a dámy už nechci jinak. ať si tyhle růžové, zachvíli tupé udělátka srčí někam. říkám pořád, že pomůcky na holení se vyrábějí kvalitnější pro muže než pro ženy a navíc jsou na ně mnohem lepší reklamy ;o)

  18. No.. jako takhle, já se holím kde chci a tolik chci jak je mi to pohodlné, bez ohledu na to co si kdo o tom myslí, jestli se to někomu líbí, nebo jestli to bylo v reklamě. – To jsou vlivy, které mě absolutně nezajímají. Když mě to štve, tak to oholím a neřeším.
    Tahle reklama je nechutně trapná, ještě že nemám televizi, vyhodila bych ji z okna.

  19. Ty vogo, co to bylo! :o)

    No a k tématu…něco holím (jemnější partie), ale většinu…ŠKUBU :o))) asi budu masochista :o) tedy spíš masochistka :o)

    [27]: Přesně tak, holítka pro chlapy jsou nejlepší.

  20. Reklama je to příšerná…
    Ale rád bych, kdyby mě někdo poučil o významu slova "pindulína", protože k nám do vidlákova se to zatím nedostalo :o)

  21. Ježiši. 😀 Tak to je krutý. 😀
    Ne, tu reklamu jsem neviděl, a ani se na ní nekouknu, nesmím porušit jednu z největších zásad, a sice ignorovat reklamy, jak je jen možné., Důvod jsi napsala. Dělají z lidí debily. A funguje to, protože ty reklamy jsou tak debilní a stupidní, že si to jistá množina lidí zapamatuje. Za touhle extrémní příšerností je asi docela dost psychologie.
    Ale Tvůj článek se mi strašně líbil. 🙂 Chtěl bych Ti říct, abys to ignorovala, ale to by do budoucna nemohly vzniknout takovéhle skvělé články, které člověka doopravdy rozesmějí.
    A ano, někde doopravdy platí šílený prachy lidem za to, aby vymysleli co nejdebilnější reklamu. Jednu chvíli jsem měl takovou teorii, že to je kvůli tomu, aby to ty lidi pochopili. Musí to být jednoduchý, primitivní, až debilní. Protože, upřímně řečeno, průměrné stádo lidí nemá nijak oslnivou inteligenci (a kdybych tam byl, tak by šla do záporu imaginární osy. 😀 ).
    Hlavně si proboha nebrat takovouhle stupidní reklamu osobně. To nedělej. Pak by přiměřená reakce byla asi vyvraždění všech lidí, co se podíleli na vytvoření, a to prostá vražda je ještě ta lepší reakce.
    K nadpisu: asi by to nebylo ani jedno. Možná tak óda na debilitu lidí, nejen žen. Ale prostě…reklama, co taky chcít, že jo?

  22. To som si myslela že po reklamách na dámske vložky snáď nič horšie nepríde, ale na toto som sa po pár sekundách pozerala cez prsty so slovami "preboha preboha preboha…", a mala som to radšej vypnúť hneď, ale zvedavosť nepustila…Toto má veľmi ďaleko aj od gýču, hranice slušnosti a vkusu a hlavne od zdravého rozumu.

  23. Nicmene ac je ta pisnicka tezce uboha,nemuze se ji uprit chytlavost, takze fraze "rosti musi pryc" se jiste velice rychle zaradi do slovniku nekterych vetsich ci mensich, pravych ci "levych" pindulin 🙂 uz to uplne slysim, jak u regalu budou stat zensky a davat do kosiku holitko a u toho si budou prozpevovat "to rosti pryc" a tak me napada, zda teda vubec reklama prezentuje holitko nebo jisty zivotni styl…a mame tady teorii medialni kultivace…a ja si troufam tvrdit, ze mnohem vice nez holitko slo vyrobci prave o tu prezentaci zivotniho stylu, v nemz jsou zeny hladce oholeny, ze i Nefertiti by jim zavidela.Protoze upevnovani tohoto postoje zpetne vyvolava intenzivni potrebu nakupu holitek…kurva,zase mam pocit toho kasparka v loutkovem divadle… :/

  24. ja jsem z toho teda pod stolem:D to je tak uchylny az je to vtipny:D  nemyslim, ze by to delalo z zenskych vymasteny slepice a nechapu ze ste z toho vsici tak pohorseni:D pomalu mi to prijde ze bych se ted mela jako natruc prestat holit aby si o me nekdo nemyslel ze sem taky jen ruzova barbi co ji zalezi jen na vzhledu

  25. Mi to nijak pohoršující, urážející nebo snad dokonce poukazující na jakousi ženskou "pipinovatost" vůbec nepřijde. Prostě si z toho udělali srandu, což jde poznat už jen díky groteskním či cartoonovským prvkům, že se jedná o recesi. Tak by to chtělo trochu nadhledu a hlavně si to nebrat tak osobně, dámy ;)))

  26. Teda upřímně nechápu co vás na tý reklamě může poburovat XD Mě se líbí, je vtipná, vizuálně je opřená o stepfordské paničky… dy´t je to cool 🙂 a věřím, že s původním textem to není ani tak trapná píseň xD

  27. Ne, tohle nemůžou myslet vážně 😀 Tak tahle jsem se už dlouho nezasmála 😀 😀 To si někdo něčeho pořádně šlehnul, když to vymýšlel 😀

  28. Proboha,to je děs sice mě to krapet rozesmálo ale smála jsem se leda tak těm blondýnám v tý reklamě(nenárážím tím na barvu vlasů,promě je "bloncka" každá nána bez mozku) nevím jak nějaká žena může být ochotna natáčet takovouhle hnusárnu a snižovat tím vlastní IQ ale jak tak vidím tyhle dámy jsou fkt vypatlaný pindulíny! Nemám co víc dodat sami si vyřkly verdikt

  29. [45]: takové komentáře mě dokážou docela naštvat..že někdo tak přemýšlí. Přijde mi, že když si z reklamy založené na nadsázce vyvozuješ, že v ní hrají "nány bez mozku" a ještě je nazveš blondýnami, tak si to IQ snižuješ sama …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *