Jak si zvýšit návštěvnost?

Často od vás slyším otázku „Lúmenn, jak to děláš, že máš tak vysokou návštěvnost?“ popřípadě nejrůznější narážky na ono čísílko na počitadle (třeba moje přijímací věta v autorském klubu:)). A protože internet a zejména blogová komunita se jen hemží návody na zvýšení návštěvnosti, rozhodla jsem se vytvořit svůj vlastní zaručený návod, jak přilákat na své stránky co nejvíce lidí.

Podle kterých rad se rozhodně nemáte řídit
Na některých blogíscích se dočtete, že máte co nejvíce rozdávat reklamy na svůj web – pak se pod články množí komentáře typu „ahojenky, máš mocky hezů blogís, mrkni plsky na můj“. Většina lidí pak na odkaz webu neklikne a pokud ano, pak jen proto, aby vydali onomu spamerovi. Reklamami si tedy krátkodobě návštěvnost zvednete, ale většinou na úkor oblíbenosti vašich stránek.
Mezi další zaručené návody patří tzv. článek na zvyšování návštěvnosti. Je to článek obsahující desítky nejčastěji vyhledáváných hesel a tím pádem zvyšuje pravděpodobnost, že někdo váš blog najde ve vyhledávači (jak takový článek vypadá se podívejte třeba tady). Jenomže když hledáte informace třeba o Harry Potterovi a vyjede vám dementní článek plný pouhých hesel, asi ihned stránku zavřete a pídíte se dál. Takže tudy cesta nevede. Ale kudy vede?
Důležité je si uvědomit, že zvýšení ranku pro vyhledávače neznamená zvýšení návštěvnosti!
Takže zapomeňte rovnou na všechny více či méně komerční nabídky, že vám zdarma zvýší návštěvnost, nikde nespamujte s odkazem na váš blog, aby byla na netu hodněkrát zmíněná vaše adresa a vyhledávače si vás všimly. NE!
Většinu návštěvníků blogů totiž netvoří lidé, co si jej našli na vyhledávači – dlouhodobě sleduju své statistiky a vyhledávače mají na návštěvnosti podíl asi 5-10%. Celých 70 – 80% tvoří lidé, co si přímo otevřou adresu mého blogu, tedy ti, kteří se na něj opakovaně vrací, mají ho v záložkách nebo si jeho adresu pamatují.
Co z toho vyplývá?
Klíčem k vysoké návštěvnosti jsou spokojení čtenáři
Pokud někdo najde váš blog a dozví se na něm to, co chce vědět nebo ho váš styl psaní zaujme, rád se k vám zase vrátí. Vést si kvalitní blog je tedy prvním klíčem k úspěchu. Jenomže mnoho lidí si vede dobré stránky, mají skvělé články plné zajímavostí, informací a nebo tvůrčího zápalu a přesto k nim nikdo nechodí. Pokud je to i váš případ, asi napjatě čekáte, co vám poradím. Následující rady se mi osvědčily naprosto stoprocentně a moje návštěvnost díky nim vypadá tak, jak vypadá. Některé rady se týkají blogové komunity na blog.cz, máte-li jiný hosting stránek, pak si je přizpůsobte:
1) Komentujte. Navštěvujte blogy, které s tím vaším mají společné téma nebo je majitel „spřízněná duše“. Tematické blogy najdete pomocí vyhledávání, majitele, který má podobné zájmy jako vy zase pomocí uživatelského profilu. Pak není nic jednoduššího než si otevřít daný blog a okomentovat několik článků. Žádné napsat „hezkej článek“ a šupem na další blog a takhle jich oběhnout sto padesát! Zdržte se chvíli, projeďte rubriky, přečtěte co vás zajímá a vyjádřete svůj názor. Autor takového blogu vidí váš zájem a většinou se podívá, kdo mu to psal komentáře a sám pak nějaké zanechá. Pozor si dávejte jen na to, aby blog byl aktivní (poslední zveřejněný článek by neměl být víc než dva tři měsíce starý), protože pokud člověk nezvěřejňuje už léta články, asi těžko si bude číst komentáře a opětovávat je.
2) Spřátelujte. Zkratku SB nebo úchylný výraz „esbéčka“ vážně nemusím, ale spřátelování je skvělá věc. Kromě výměny odkazů je to jakýsi příslib do budoucna, že se budete na svoje blogy vracet a komentovat články. Já to neberu jako nic závazného, kolikrát mě moji blogoví kamarádi navštěvují jen občas, stejně jako já je, ale za ty roky co bloguju se vytvořila docela stabilní skupinka lidí, kteří se navzájem navštěvujeme a podporujeme. Skupina „SB“ se vám bude rozrůstat, pokud mrknete do „SB“ vašeho blogového kamaráda a zařídíte se podle rady číslo 1. Okruh podobně zaměřených lidí se rozroste a komunita stálých návštěvníků také. Nevytvářejte ale žádná infantilní pravidla pro „esbénka“ nebo podobné krávoviny, berte to, jako když máte kamarády, kteří můžou kdykoli zajít k vám domů. Nemůžete k tomu nikoho nutit a vyžadovat po něm, aby chodil na návštěvy pravidelně – jste virtuální přátelé a ne otroci.
Mimoto se mi osvědčilo to, že moji spřátelenci mají na své stránce můj odkaz – takové návštěvy (kliknutí na odkaz z jiné stránky) mého blogu tvoří 10-20%. A s tím souvisí i třetí rada:
3) Diskutujte. Pište své názory na všemožné stránky, u blog.cz je velmi dobré psát obsáhlé a neotřelé názory na Srdce blogu nebo na Autorský klub. Diskutujte hodně a často, objevíte-li blog/web o něčem, čemu rozumíte a (ne)souhlasíte s autorem, napište svůj názor. Diskutujte na fórech a podepisujte se adresou vašeho blogu. Účastněte se klidně i rozepří a hádek, máte-li k nim co říci. Čím více vašich názorů bude na internetu, tím více lidí si všimne vaší adresy a podívá se na vše stránky. A pokud na nich najde inteligentní a fajné články (viz jedna z předchozích rad), možná se zdrží a nebo se začne vracet. Tím, že budete diskutovat, rozšíříte odkaz na své stránky po netu, ale zároveň nebudete za trapného spamera, nýbrž za zajímavého člověka, co má své názory.
A jsme na konci, přátelé. Teď už víte všechno, co mě osobně přineslo návštevnost, která překračuje dvě stě lidí za den. Tajemství není v tom, aby si vás všimli vyhledávače, ale lidi. Návštěvnost je totiž o lidech. O lidech, kteří vás mají rádi (a nebo naopak nesnáší, i takoví blogeři jsou, kteří si postavili slávu na negativním pohledu na sebe samé) a kteří se na vaše stránky opakovaně vrací.
Ještě musím dodat, že moje vysoká návštěvnost mi nespadla z nebe, ale díky výše uvedeným mechanismům jsem si ji získala postupně během cca roku intenzivní práce na blogu. Loni touto dobou jsem měla čtvrtinovou až pětinovou návštěvnost – tolik lidí, kolik mám teď za jediný týden ke mě přišlo za měsíc nebo pět týdnů. Dneska těm číslům na počitadle pomalu ani nevěřím, ale je to tak. Teď v říjnu atakuju sedm tisíc návštěvníků za měsíc a věřím, že se mi to povede.
A proč? Protože píšu, komentuji, spřáteluji a diskutuji. Nic víc a nic míň k velké návštěvnosti nepotřebujete. Ať se daří:) Lum
A kdo se mi bude smát za tuhle děsivou zlopozérskou fotku dostane
děsivě a zlopozérsky do držky:D

34 komentáře “Jak si zvýšit návštěvnost?

  1. Vyčerpávající.
    To slovo se dá vyložit různě.
    Míním tím, že jsi obsáhla vše podstatné.

    Jen k té reklamě, je to mocný nástroj, ale musí se s ním umět zacházet.

  2. Jo, článků o zvýšení návštěvnosti se (nejen) na blog.cz najde víc než dost. Ale je to pořád to samé dokola a některé ty rady jsou fakt o ničem.
    Libí se mi, jak jsi to napsala ty.
    3 jednoduché věci a hle jak to dokáže pomoci.
    Mimochodem teď mě docela pobavila představa Lúmenn, jak vkládá na růžové blogýsky sladké reklamy na svůj blog. xD Jen mě to tak napdalo a je to fakt nemožné.. xD

  3. Dobré a jistě užitečné rady. Rozhodně jsem v tvé článku objevil novou inspiraci za kterou ti moc děkuju. Návštěvnost mám nevyrovnanou. Některý den se zadaří jiný ne, bohužel. Blog mám teprve 4 měsíce, tak ještě nejsem tak zkušný bloger jako ty…

  4. No jo, o tom to je, kvalitní obsah, výměna odkazů se spřízněnými dušemi a diskuse v komentářích (inteligentní, i když… i tací se najdou, co jim fakt nevadí, že polovička návštěvníků si myslí, že jsou idioti, hlavně, že číslo na toplistu stoupá 😉 Lúmmen na blogu maká opravdu hodně, asi se není co divit, že to nese ovoce a třeba já můžu takovou návštěvnost jen tiše závidět 😉

  5. [6]: Na SEO mimochodem taky něco je, záleží i na tom, jak jsou ty stránky "vyrobený uvnitř" a blog.cz je v tomhle myslím si, silnej dost, nicméně návratovost lidí z vyhledávačů je asi na takovýhle typ osobních stránek obecně malá. Je lepší, jak Lúmm píše, ten stroj "obejít" a najít si cestičku přímo k těm lidem a nejlíp k lidem, se kterýma máte něco společnýho. (Nebo k těm, se kterýma nemáte a dovedete jim dobře a inteligentně oponovat, že, jak už tu padlo.)

  6. No často niekto robí úplný opak a predsa mu tam chodí veľa ľudí, väčšinou za účelom vynadať a skritizovať hlúposti ktoré tam píše /sám pre seba/. Určite každý kto pozná tieto známejšie blogy vie, o čom píšem. A predsa.. čistý troll ktorý iiba vyvoláva hádky má návštevnosť 500 ľudí za týždeň… čo by sa dalo považovať za celkom slušné číslo

  7. Někdo k tomu, aby měl z tvorby svého blogu opravdu potřebuje obří návštěvnost.. ale já to dost dobře nechápu. Není důležité,kolik lidí přijde, ale jací lidé přijdou – přesně jak říkáš, je to o lidech, ano.
    Raději jeden inteligentní komentář do měsíce než ticho po pěšině a rekordní návštěvnost – to je na prd!
    Btw, zlopozérská fotka – mazec!!;)

  8. [8]: no jasně, právě proto píšu, že jsou i blogeři co si udělali negativní reklamu. Osobně to považuju za blbost, snažím se, aby moje postřehy a příspěvky do diskuzí na jiných stránkách byly vždy zajímavé a k věci a nikoho neurážely a snad i proto mám nejen velkou návštěvnost, ale chodí sem právě tak skvělí lidi, se kterýma si mám co říct:)

  9. [10]: Je to o naturelu každýho, osobní web bude spíš takovej ten kouteček, kde si povídáš s kamarády, s lidmi, kteří ti rozumí, asi tam nechceš zrovna nájezdy lidí, z nichž půlka si o tobě myslí, že jsi idiot, když se ve svým volným časem pipláš se svým blogískem, asi za to chceš nejspíš slyšet spíš ty kladný reakce, že. :-))

  10. [11]: tak mě nevadí ani nesouhlasné reakce, které se občas objeví, pokud jsou normálně a chytře napsané:) Ale jak říkáš, prostě mám ráda, když jsem pravidelně přijdou lidi, co jsou "na stejné vlně" a taky jak píše P.Bloody – nemá cenu mít návštěvnost jako kráva a žádné komentáře:)

  11. [12]: Jak už jsi to tu někde přirovnala, je to spíš, jako když si zveš domů na návštěvu kamarády, taky si zveš lidi, kteří tě mají rádi, se kterými si rozumíš, se kterýma si máš co povídat. 🙂 Nepůjdeš se "prodat" hromadě cizích lidí, dát se jim všanc, ať si myslí, co chtějí, ať tě třeba i odsoudí, hlavně, že se o tobě ví. Na to má málokdo žaludek. Ačkoli samozřejmě i tací jsou, protože špatná reklama taky reklama. 🙂

  12. 70-80% je velice slušné….má maličkost sem pravidelně chodí a adresu by znala i kdyby jí o půlnoci vzbudili….jinak mám radost i za tebe, přece jen vidíš, jak je tvůj blog oblíbený a vyhledávaný..a tvoji čtenáři jsou velmi spokojení (honem zaklepat!)….a do budoucna přeji ještě více spokojených a opětovně se vracejících lidiček….

  13. pekny clanek, me staci, kdyz se u me obcas nekdo zastavi a neco okomentuje, na cislech mi nezalezi, jsem rada, kdyz se tam vraceji stali ctenari a kdyz cas od casu pribyde nekdo novy samozrejme to potesi, ale klidne at jich je jen 5 a vraceji se radi, nez aby mi jich tam lezly stovky denne, ale nemeli mi co rict…
    a ta fotka je luxusne uzasna:D

  14. Povedený článek.
    Myslím, že by tentokrát nebylo na škodu adresu na tent článek spamnout nějakým těm lůžovoučkým nanykám, co tak lowíkujou Zanessku.
    No…
    Opravdu neví mco dodat.
    Je pravda, že návštěvnost je hlavně o lidech.
    Je pravda, že pokud budete diskutovat a nebo třeba hledat podle profilů na vaše oblíbená hesla (tak sjem našla tebe Lúmennko) úspěch je zaručen.
    Co je u mě ale zajímavé…někdy se mi zdá, že více lidí přijde, když moc článk§ nepíšu. Asi čekají, co zase ta magor Kermisee vymyslí. 😀
    A nejvíce komentářů se sleze pod depresivním článkem…anebo, když je to článek, kde se sleze hodně názorů 🙂

  15. Hello admin, I must admit that today is my first time I visit here. However, I have found so many interesting thing in your blog and I really love that. Keep up the good work!

  16. Díky. Blog mám asi tak den a nepídila jsem se po návštěvnosti, ale hlavně po tom, jak věci fungují. Zdá se mi totiž, že mě teda nefungují vůbec. :-))Narazila jsem na tvůj odkaz na tento článek a jsem ráda, alespoň tuším, jak do budoucna… Myslím, že na můj blog se nebude zrovna stát fronta, ale ráda bych, aby tam chodili lidé stejně spříznění. Tak tedy komentovat a komentovat! Dobrá. To by neměl být problém. Čtu ráda a když je "o čem", ráda se vyjádřím. Ještě jednou díky za rady. Fotka dobrá, chci nášup!!!

  17. Jak výstižné, já sama znám spoustu bloggerů co si zvyšují návštěvnost těmi trapnými komenty, že dotyčnému pochválí blog (jinými slovy se mu vetřou) a pak ho poprosí, aby se i on podíval na ten jeho. Přímo to nesnáším a takové komentáře radši hned přeskočím. Mají přece komentovat dané články ne? Od toho jsou komentáře, blogger chce vědět, jaký mají na jeho článek čtenáři názor. Samozřejmě že můžou napsat, jak se jim blog líbí, pokud je to pravda.

  18. Nesnášim ty kecy typu: "Ahoj máš mocQ Quásný bloQGíseq…" to je něco… děsnýho. Takový komentáře rovnou mažu. Lidi jsou vtěrky. A většinou vtěrky každýho odrazujou -teda alespoň mě jo.
    P.s.: Luxusní fotka :3

  19. Ahoj. Na tvém blogu jsem poprvé. Podle tvých názorů, postojů a rad nám ostatním, které jsem v článku našla, mi ale přijde, že si moc dobře dokážu představit, proč se k tobě tolik lidí zase rádo vrací 🙂 I když je už takovýchto návodů dost, pokaždé potěší si mezi tím vším sem tam přečíst i něco nového. Nebo jen najít dalšího rozumného člověka 🙂
    Děkuji za článek, je to dobrý podnět k úvahám – jestli mi to ono za víc shlédnutí stojí, nebo ne… a někdy, jestli se vůbec pro mě a můj blog taková kvanta čtenářů hodí 🙂
    Přeju pěkný den a ještě spoustu inspirativních příspěvků 🙂

  20. Díky za pěkný a obsáhlý článek. Informace jsou vlastně celkem zjevné, ale pěkně podané a je to tu všechno v jednom připravené k požití. 🙂 Opravdu moc díky…

  21. No, tak teď jsi mi připomněla mé blogové počátky, kdy jsem také spamovala ostošest:-)
    Rady jsou to užitečné, jistě někomu pomohou, ale můj problém asi bude někde jinde, holt.
    Jinak, opravdu povedeným, a nejinteligentnější článek na toto téma, co jsem kdy viděla.
    Tvůj blog jsem objevila teprve nedávno, ale hrozně mě baví číst. myslím, že tě budu navštěvovat častěji. Jen tak dále!

  22. Tak toto vypadá zajímavě. Je otázka jestli je blog využíván k propagaci eshopu. Třeba na eshopy je nejlepší reklama typu PPC třeba prostřednictvím generátoru https://ppcgenerator.pro/cs ten je například pro google. Pak funguje ještě sklik. Dobrá je reklama na FB – v dnešní době dost důležitá reklama.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.