Hrozně ráda se dívám na reklamy. Fakt že jo – stejně jako ráda čtu třeba Strážnou věž, protože ve všech těchto věcech nádherně vidím manipulaci. A pokud máte dojem, že v reklamách je ta manipulace snadná a prohlédnutelná, pak jste na omylu.
Všichni víme, že reklamy nám lžou a snaží se nás dostat tam, kam chtějí ony – „jste ošklivá a vrásčitá megera, ale když si koupíte náš super mega hyper krém, tak budete zase krasavice“; „nevařte polívky klasicky, je to zdlouhavá otrava, kupte si pytlíkovou a rodina vás bude zbožňovat“; „kdo nepije Fantu/Colu/Sprite je úplně out“ a tak všelijak podobně.
Tohle známe, na tohle jsme připraveni, koneckonců víte všichni přece co je reklama. Re-klama, opakování klamu. Ale v reklamách jsou občas ještě větší srandy, vyložené rány pod pás a nejlepší je to právě v reklamách na léčebné přípravky.
„Jedna dvě, klíště jde, klíště si jde pro tebe…“ nedivila bych se, že po téhle reklamě budou mít děcka noční můry a budou vyloženě žadonit maminku a tatínka, aby je nechali očkovat, aby na ně to zlé klíště nemohlo. Ale to není tak zlé, děsivé dětské sny časem přejdou…
„Ach jo, zase chřipka!“ posteskne si paní na lavičce, paní s červeným nosem, opuchlýma očima a bolavou hlavou.
„To znám,“ odpoví jí mladík a směje se od ucha k uchu.
„Jak to? Vždyť ji nemáte!“
„Ale mám!“
Pamatujete si všichni jistě reklamu na coldrex. Podobné reklamy vídáme i dnes, třeba časopisy jsou jich zvlášť v tomto období plné. Jasně, že jedním dechem dodávají, že jejic pilule léčí příznaky chřipky, ale zblblému člověku to nedojde. A tak si myslí, že když nemá příznaky chřipky, tak je zdravý a utíká do práce. Juchechej, to je pohodička.
Jenomže příznaky chřipky nejsou zarudlý nos a bolavá hlava. To je příznak toho, že se vaše tělo snaží s chřipkou vypořádat. Potřebuje zmobilizovat síly na imunitní reakci a tak vás bolí klouby a jste malátní (to abyste nikam nechodili a leželi v posteli, pěkně v klidu), máte teplotu (to znamená, že váš imunitní systém maká až se z něho kouří) a valí z vás hleny krkem i nosem (to proto, že ten virus vaše tělo pěkně zabalí a vykopne ven, protože uvnitř nemá co dělat). Všechny tyhle reakce jsou nutné a bez nich je šance na poražení viru mizivá.
Když se nadopujete svinstvem proti chřipce, už vás nebude trávit ani otravná rýma, ani únava, ani teplota. Ale bude vás trápůit virus, který ve vašem těle zůstane, začne se vesele množit a vy se můžete těšit na mnohem větší legrandy, v podobě zápalu plic, bronchitidy nebo klidně i rakoviny. To už vám ale ten milý usměvavý pán v reklamě neřekne.
Ty dva přecházející příklady byly jen takový úvod k tomu, o čem chci ale opravdu psát, protože když tu reklamu vidím, mám sto chutí zavolat tomu kreténovi, co to točil a dám mu pár přes hubu. A za tuto energickou reakci se omlouvám, ale jinak to nešlo.
Poslední měsíc dávají každou chvíli reklamu na preventan. Takový bílý medvěd tam tančí a zpívá děsně vlezlou písničku a vy máte chuť se taky roztančit a to hned do lékárny a koupit si tam hodného kámoše medvěda.
Doteď v pohodě, léky na imunitu myslím ještě nikomu neublížily, ale ke konci reklamy přijde facka jako Brno. Je tam pán u stánku se zeleninou a ovocem, kašle a posmrkuje, přijde méďa, dá mu prášky a pán je hned veselý. Tahle scéna jinými slovy říká: „Ovoce a zelenina vám nepomůžou, jsou k ničemu, lepší je preventan!“ A to je tak nehorázná lež, že když to vidím, musí Finn nebo sestra rychle vypnout televizi, jinak začnu strašně nadávat.
Když už jste nemocní, posílení imunity vám moc nepomůže, protože váš imunitní systém už se spustil a už maká. Ale jako předcházení nemoci je na to ideální právě ovoce, zelenina, pohyb (deset minut cvičení denně a hodinová procházka stačí), hodně pít, lehce se otužovat a nestresovat se a myslet pozitivně. Pokud tohle všechno nefunguje a vaše imunita je i tak oslabená, pak má teprve cenu začít jíst doplňky stravy na posílení imunity.
Takže vám radím – nežerte reklamám to, co vám naservírují a nenechte se oblafnout nijak. A to ani řečmi o tom, že bez tohohle a támhletoho nebudete nikdy zdraví/krásní/dokonalí; ani nepatrnými náznaky, že kdo má chřipku je vůl a kdo jí ovoce, stejně bude nemocný.
Věřte sami sobě, své intuici a svému zdravému rozumu a spletete se jen málokdy;)
Ano máš pravdu, ale konzumní lid chce být klamán.
Teď jen přemýšlím, jak sem nenápadně umístit reklamu na své pokleslossti.
Ať je jasno nebo smog,
okoukněte TLUSŤJOBLOG.
A ta černá na tvém blogu je určitě tak černá proto, že je praná v PER! WOLE!, že?
Reklamy mi poskytují pouze důležitou přestávku, při které si můžu k televizi nanosit jídlo nebo dojít na hajzlík, či udělat jiné věci. K tomu se mi náramně hodí a jsem za to rád.(ale jen za to)
No jo, konzumní léky a pěknou krabičkou a reklamou. Důležité léky jako antibiotika reklamy nepotřebují a nepotřebují ani krásný vzhled. To potřebují jen léky, které POMÁHAJÍ bojovat s "virákem" nebo PODPORUJÍ,atd. Jednoduše řečeno problémy nevyřeší a stojí majland. Pravda je, že imunita by měla běžnou chřipku bezproblémů "porazit". Nevím jak u jiných, u mě to trvá asi pět dní než chřipka zmizí bez pomoci podporovadel.(Dlouholetá studie)
V poslední době mě nejvíce baví reklamy na Cilit Bang. Takovou snůšku nesmyslů jsem slyšel pouze málokdy. Dávkovač síly… to už je moc.
Konec článku je pravdivý!
Taky tyhle reklamy nemůžu ani vidět, podobně jako můj manžel nemůže ani vidět reklamu kde se zpívá "půjčím vám na mobil, na ….", a nejraději by je zažaloval za neetickou reklamu – jak můžou vyzývat k tomu, aby si lidi brali půjčku na spotřební zboží? Pak se divíme, že se české domácnosti topí v dluzích a nemají jak splácet. Ta reklama na Coldrex, to je fakt shit. Máš úplně pravdu, teda až na tu rakovinu (spíš si koleduješ o různý stafylokoky, záněty, sníženou imunitu apod.), navíc chodíš vesele po světě a roznášíš bacily. (ale o to jim možná jde – čím víc lidí se nakazí, tím víc lidí si koupí Coldrex, ne?) Stejně tak strašení klíštětem, reklamy na doplňky stravy (místo aby lidi jedli zdravější stravu, tak si po těch svých uzeninkách dají pilulku vitamínu), na vánoční dárky pro děti za tisíce korun, nebo na odstraňovač baktérií z WC mísy (proč zrovna ve WC nemají být, když třeba ve dřezu jich je spousta? z WC snad nejíme…) atd. Podle mě by se měla už na základce učit mediální výchova, kde by se lidi dozvěděli, že nemají všemu hned věřit.
[3]: no k té rakovině – kamarádův táta vě 40 letech umřel na leukémii a podle lékaře proto, že léta přecházel chřipky, až se mu "zbláznily" unavené buňky a dostal rakovinu. Každopádně s tím WC máš pravdu, protože podle vědeckých studií je nejvíc bakterií právě na dřezu:D A ve WC ti bakterie moc neublíží, spíš bych řekla že naopak urychlí rozklad:) No a půjčky…k tomu se radši ani nevyjádřím;)
[1]: my doma říkáme Pere Troll:)
Mi teda reklamy vadi z uplne jineho duvodu – ze jsou ve filmech a serialech! Jeden polsky program ma dokonce tak dlouhe reklamy, ze mezitim obcas stihnete zkouknout skoro cely dil nejakeho serialu 😀
a nejlepsi reklama na svete dle meho je ta na perwoll (nebo jak se to pise) – jdu na koncert, na vystoupeni, na nejakou spolecenskou udalost, nebo se jen tak prochazim po meste a vzdycky mam sebou ve sve male kablece tento prostredek na prani! To ja dycky padam do kolen.. vubec, reklamy na prasky jsou super, pamatujete palmexmana? Nebo reklamy na vlozy, jeste lepsi..
Zas na druhou stranu nektere reklamy jsou perfektni.. treba "do klubu, Alfrede" nebo nadherne jsou vanocni reklamy coca-coly… nebo "Nene, ja nemusim, ja uz ho vidiiim." No nerikejte, ze se vam takove rkelamy nelibi:D
Pokud jde o ty leky na nemoci a imunitu. No, ti lidi co vytvareji tyhle reklamy pocitaji s tim, ze lide na nejake hodinove prochazky nemaji cas 😉 a vetsinou vazne nemaji.. tak si predstav ze si osoba co zivi nekolikacelnou rodinu a tu nemocenskou si nemuze dovolit. Tak si vemes nejaky lek. Nejlepsi na to byl modafen, ktery tusim dneska uz jen tak nekoupis.. a nedivim se, moc dobre si uvedomuju jake to musi byt svinstvo, kdyz to dela to co dela. Ale funguje to. Kdyz jsem brigadila a chodila tam proste kdyz jsem mela cas abych si nasbirala hodiny, sla jsem na "nemocenskou" uz vazne v dobe, kdy to jinak neslo. Do te doby jsem se dopovala, protoze bych jinak do te prace ani nedosla.. a presne tohle lidi, co reklamy tvori, moc dobre vi. A vlastne jsem i za podobne leky i vdecna, kdyz uz totiz nepomuze prevence a neni vychodisko, tak si ten coldrex vezmu.. coz samozrejme nemeni nic na tom, ze je treba delat neco pro prevenci.. jen rikam, ze nekteri lide, co delaj reklamy, vedi co delaj..
Jo jo, reklamy jsou úžasná věc ke studiu. Taky na ně svým způsobem ráda koukám a ráda je sleduju a porovnávám. SOuhlasim s tebou, že reklamy typu "tahle polívka je pro vás nejlepší" mě ničej -_- Já bláznivá kuchařka se chytám za hlavu, jak takovou blívu můžou porovnávat s pořádnou domácí polívkou/omáčkou/whatever.
Upřímně se už teď těšim na aletní semestr, studuju média komunikaci a v dalším semestru budeme mít předmět "Propaganda a manipulace". Nejen na téma reklam, ale ty tam budou taky. Tohle je fakt vděčný téma na rozebírání a pitvání XD
Ale souhlasím s Onni, že některý reklamy jsou naopak kouzelný, krásný, podařený, chytrý, inteligentní, koukatelný… Nazývejte to jak chcete, ale není to jen odpad 🙂 Ačkoliv člověk si prostě musí udržet jistý odstup a nadhled, jinak by to nešlo XD
[4]: Tak jsem si našla, že leukémii je možné "dostat" díky kouření (benzen z cigaret) nebo když se vystavíme radiaci nebo po kontaktu s pesticidy. Ale možný je všechno, už jenom to že leukémie má něco společného s imunitou (napadá uzliny, kde probíhá boj proti bacilům, a taky kostní dřeň, kde se rodí nové bílé krvinky, které proti těm bacilům bojují).
Jj, některé reklamy typu "nene, já nemusím, já už ho vidím" jsou kouzelné. Vůbec reklamy zaměřené na muže bývají pěkné a inteligentní, ale reklamy zaměřené na ženy-domácí hospodyňky naprosto tupé a hloupé. A proto mě urážejí 🙂
Čaurs. víš já ani ty reklamy moc nevnímám. Nedávno jsem si uvědomila, že když běží nějaká reklama tak ji sice sleduji, tedy pokud to není nějaká blbost století (jakože blbé kecy atd), ale moc ji nevnímám. A už vůbec ne, že bych si podle toho něco koupila. Stejně to do té doby než jdu do obchodu zapomenu. Když jsem v obchodě nevzpomínám co bylo v reklamě (možná tak v nějakém oblíbeném filmu nebo podobně). Reklama nemá na mě žádný vliv. Tedy, skoro žádný protože taková reklama na myslím spořící účet, začíná to takovou temnou nocí a prochází paní. Blíží se k ní upír a když se setkají….
Vždycky se mi chce u ní vraždit, ještě když mu vypadnou ty umělé zuby co si ten debil co ho představuje nasadil. Tuhle reklamu přepínám a úplně nenávidím nejraději bych tam fakt zavolala a setřela bych je.
Jinak to s tou imunitou je samozřejmě pravda. Hlavně co se týče horečky, to mi jednou říkal taťka.
Jen když jsou reklamy a já nemám nic rozdívaného tak vždycky čekám, že příjde …třeba něco fakt dobrého…třeba tamto by mohlo, nebo ono. Vzpomínám na super filmy.
To víš, že prášek je svinstvo a že s chřipkou se tělo musí vypořádat hlavně samo. Žádnej prášek ti chřipku jako takovou nevyléčí. Akorát ti potlačí příznaky.
Nebolí tě v krku, netřeští ti hlava a nejsi celá jako "přejetá", můžeš do jistý míry jakž takž fungovat, což je, jak už tu řekla onni někdy potřeba.
Máš zkouškový, musíš do práce, nemůžeš si dovolit být doma týden v posteli.
Taky to tak dělám. Vím, že za dva dny nebudu zdravá jak rybička. Že v mým těle bude ta nemoc pořád, ale mně subjektivně se po prášku uleví a dokážu odejít do školy, učit se, soustředit se.
Osobně se na reklamy v televizi nedívám a když po delší době něco z toho uvidím, nestačím se divit kolik manipulace je v nich obsaženo a doslova útočí na nejnižší lidské nectnosti. Pár příkladů, třeba s už zmíněnými pilulkami, stačí je spolknout a je po nemoci. Dost se ale zapomíná, že tyhle přípravky odstraňují POUZE následky a NE příčinu! Jak se říká: Léčená rýma trvá sedm dnů, neléčená týden.
Třeba sním nějakou superhyperpilulku a budu štíhý(á). To sice může být pravda, ale je to hodně nezdravé. Tyhle věci jsou tak populární, protože jejich užití nevyžaduje žádnou námahu. Bez cvičení, sportování a nějaké úpravy jídelníčku to prostě nejde, ale to je dřina a na to moc lidí neslyší a radši baští podobná svinstva.
Copak vy si nenosíte do divadla Perwoll? Vy jste teda ale out!xDD Taky mě bavila jedna skvělá reklama na vložky – slečinky vesele tancovaly po louce a smály se. Jinými slovy se dá také říct "Hurá, my jsme to dostaly, můžeme si koupit vložky, juchůů!" xDDD No a Cilit bang a kdesi cosi.. To je prostě kouzelné..xD Ale mnohem lepší je teleshopping – Horst Fuchst či jak se to píše a jeho "profesionální vydavačka zvuků", jak jí doma říkáme. Celou dobu totiž nedělá nic jiného, než "Oo, Horste, no to je úžasné.. Ne, Horste, to nemůžeš, to nepůjde.. Jééé, ono to šlo! To je zááázrak!" xDDD
Reklamy jsou mimochodem neskutečný blbárny. Trochu jsme se jima zabývali ve škole. A ačkoli vědomě si myslíte, že vás neovlivní, tak stejně ano.
V tom je jejich síla. Neuděláte to dvědomě. Všichni tu sice řeknem, že je to kravina, ale kdybychom podle toho taky jednali, nemusej ty reklamy vůbec vysílat a tvořit.
Proto nejenže bych je ignorovala, ale vědomě se jim snažím vyhývat (rádio skoro neposlouchám, na televizi se nedívám, ale když už se k tomu dostanu, pokud je tam reklama, tak přepínám jinam a na netu reklamu blokuju).
Televizi nemám, nesluduji a tyto problémy tudíž neřeším, co mě ale štve, že poslední dobou mnozí prodejci vychvalují své zboží coby "spokojení kupující" na různých tématických diskuzích fórech, která jsem dlouho považoval za seriozní zdroj informací. Zkrátka je třeba používat mozek a dávat si pozor, nikdy nevycházet pouze z jednoho zdroje informací, ať už se jedná o cokoliv, chce to problematiku nastudovat 😉
[13]: To je pravda, je to se vším. Zboží, politika,… Už nebezpečné je ptát se na pomoc s výběrem zboží u podnikatelů (ne všech samozřejmě). Prostě vychválí to, co chtějí prodat a většině uživatelů ho "nenápadně" vnutí.
Holt si člověk musí poradit.
[11]: Horst je dobrej. Má vytříbený vkus, nepřekonatelná gesta, zkrátka ten pravý lámač dívčích srdcí:)
Jo reklamy jsou nejlepší na dojití si na záchod nebo pro další brambůrky:D
A "pere troll" nebo vanish – to jak se ti v bytě náhle zjeví baba v růžovým tričku, to fakt žeru:D
Ale je fakt že "Bóbika" nebo "ale my jsme řekli NE!" popřípadě "nene, já nemusím…" jsou legendy a jsou fakt kouzelný:)
Bezvadneý článek a nezbývá mi než souhlasit.
Přiznám se ale, že jsem si nikdy nevšimla tohoto smutného případu Prevetan vs. zelenina. Já totiž do reklam mluvím a komentuju je, takže pak nedávám pozor 🙂
Poslední dobou se TV reklamám úspěšně vyhýbám (naštěstí?), protože se prakticky dívám jen na Fren Fine u večeře a nahrané věci, kde si reklamy přetáčím…takže ani nevím o medvědovi. Ale to platí jen na televizní reklamy. Jinak jsou reklamy, stručně řečeno, všude. Dívala jsem se o tom dokonce i na zajímavý dokument, jak reklamy ovlivňují pohled na krásu žen (jistě i mužů) a rozesmálo mě, když ta žena, co tam přednášela řekla, že podle reklam krásné ženy nemají póry (no podívejte se na jejich Dokonalou pleť!) takže tohle si řeknu, když vidím někde jasně zphotoshopovanou "krásku". Jinak pokud jde o zdraví, prášíčky nebaštím rozhodně na Chřipku, ale jen ve "svých" dnech, jinak bych to opravdu nevydržela, protože jsem ještě nenašla nic jiného, co by pomohlo. A ovoce se zeleninou baštím z velkou chutí:-)
Tak zrovna ta na očkování proti nemocem od klíšťat mi tak hrozná nepřijde, osobně bych do toho šla, ale vím, že v tom máme jiný názor :-)Jinak naprostý suhlas! 🙂
V lednici je těch bakterií taky spousta…a v lednici se právě skladuje jídlo,ne?A pak ještě k těm dárkům:Rodina spokojeně sedí u televize a najednou běží reklama na ÚŽASNÉHO PLYŠOVÉHO PONÍKA VELKÉHO JAKO HŘÍBĚ,KTERÝ SE HÝBE A ŘEHTÁ.Děcko začne škemrat,že by toho poníka strašně moc chtělo-a rodiče jsou pak bezradní,protože takovéhle hračky(je ještě třeba dinosaurus…) stojí víc jak dva tisíce!A když pak děti toho poníka nedostanou,tak jsou hrozně smutný a rodiče si to pak asi půl roku vyčítají.Nebo značka hraček FurReal-Kdyby se lidi zamysleli nad angličtinou,zjistili by,že fur znamená srst a real pravý,takže to vlastně znamená PraváSrst…já si vždycky radši dávám pozor na to,co kupuju,od té doby,co jsem si koupila děsně drahé kloktadlo sladký polibek v tabletách(o kterých jsem myslela,že to jsou mentolky a pár jsem jich snědla) a v balení,co vypadalo jako krabička na kondomy…
mě teda reklamy nehorázně rozšilují… otravují během filmů, oblbují, mažou mozky… to, co lidi vidí v reklamě, musí mít taky… nesnáším to, vytáčí mě to… teleshopingy mě vytočí úpe nejvíc… a když si uvědomim, že sou televizní kanály, kde nic jiného než reklamy neběží… brr
Hehe, já jsem mluvila s tvůrcem tý reklamy "jedna dvě, klíště jde…" 😀
Jinak – tyhle (a i ty jiný) reklamy nesnáším, hlavně "oscilo oscilo oscilo oscilo oscilo kokcínum"…….. a i ten Preventan a další nemůžu ani vidět, ani slyšet, proto se na televizi téměř nedívám…
[4]:Když pere troll,tak celou várku zlikviduje; roztrhá a nevypratelně znečistí, nemám pravdu?
Ano, některé reklamy jsou vskutku strašidelné. Mezi mé reklamní favority však patří asijská tvorba. Opravdu se při těchto reklamách vždy nasměji. Šílenosti, které tam ti asijati provádí…to ani nelze popsat, to chce vidět ;-).
We have a direct genuine provider for BG/SBLC specifically for lease, at leasing price of 4+2 of face value, Issuance by HSBC London/Hong Kong or any other AA rated Bank in Europe, Middle East or USA.
Contact : Mr. Johnson Hatton
Email:johnsonhatton@gmail.com
Skype ID: johnson.hatton007
Intermediaries/Consultants/Brokers are welcome to bring their clients and are 100% protected. In complete confidence, we will work together for the benefits of all parties involved.
All inquires to Mr. Johnson Hatton should include the following minimum information so I can quickly address your needs:
Complete contact information:
What exactly do you need?
How long do you need it for?
Are you a principal borrower or a broker?
Contact me for more details.
Johnson Hatton
Neco pro chlapce, potkejte divky z oblasti; http://girlssnapshots.com